Spoločnosť sa plánuje voči verdiktu odvolať a tvrdí, že odškodnenie je príliš vysoké.
Porota na kalifornskom súde rozhodla, že spoločnosť Starbucks musí zaplatiť 50 miliónov dolárov (45,7 miliónov eur) ako odškodné pre kuriéra, ktorému pristál horúci nápoj v rozkroku, informuje CNN.
Podľa žaloby, ktorú na kalifornskom Najvyššom súde podal v roku 2020 Michael Garcia, vyzdvihol kuriér nápoje cez drive-through v Los Angeles.
Pri preberaní horúceho nápoja nebolo na nádobe správne umiestnené viečko, čo spôsobilo rozliatie do lona a vážne popáleniny.
Garcia „utrpel vážne popáleniny, znetvorenie a oslabenie nervov pohlavných orgánov, keď sa mu horúci nápoj vylial do rozkroku“.
Žaloba obvinila firmu Starbucks, že porušila svoju povinnosť starostlivosti tým, že dostatočne nezaistila veko. Michael Parker, Garciov právnik, uviedol, že jeho klient si vybral tri nápoje a jeden z horúcich nápojov nemal správne umiestnené viečko.
„Keď barista odovzdal Garciovi objednávku, nápoj vypadol z nádoby na Garciu,“ povedal Parker.
Garciaove škody zahŕňali fyzickú bolesť, duševné utrpenie, stratu radosti zo života, poníženie, nepohodlie, smútok, znetvorenie, fyzické poškodenie, úzkosť a emocionálne utrpenie, podľa nahrávky verdiktu zo siete Courtroom View Network.
Starbucks uviedla, že sa proti verdiktu plánuje odvolať. „Súcitime s pánom Garciom, ale nesúhlasíme s rozhodnutím poroty, že sme boli vinní za tento incident a domnievame sa, že udelené škody sú nadmerné,“ uviedol hovorca spoločnosti vo vyhlásení.
„Vždy sme sa zaviazali dodržiavať najvyššie bezpečnostné štandardy v našich predajniach vrátane manipulácie s horúcimi nápojmi,“ odvoláva sa.
Prípad pripomína slávnu žalobu proti McDonald’s z roku 1994, keď sa žene vyliala horúca káva do lona a utrpela popáleniny tretieho stupňa. Žalobkyni sa podarilo vysúdiť takmer 3 milióny dolárov (2,7 milióna eur).