„Zhasli sme, uložili sa na ležadlá a sledovali seriál. Zhruba po dvoch hodinách jazdy začala partnerku svrbieť ruka. Po rozsvietení sme si všimli, že má v oblasti paží a nôh veľké začervenané kúsance,“ opisuje pasažier.

Personál vlaku ich po sťažnostiach presunul do iného vagóna. „Tento prípad sme zaznamenali a v súčasnej dobe sa ním aktívne zaoberáme,“ povedala pre server irozhlas.cz PR manažérka spoločnosti RegioJet Alexandra Janoušek Kostřicová.

Ako ďalej dodala, spoločnosť v takýchto situáciách ponúka poškodeným kompenzáciu cestovného. „Kompenzácie sú prevádzané priamo na konto zákazníka vo forme kreditu, za ktorý je možné zakúpiť ďalší cestovný lístok alebo si kompenzáciu vyzdvihnúť v hotovosti na našej pobočke. V prípadoch, keď dôjde k zasiahnutiu cestujúcich, poskytujeme aj dodatočnú pomoc, vrátane pokrytia nákladov na dezinfekciu či dezinsekciu.“

Ikeď dvojica cestujúcich naozaj dostala náhradu za cestovné v podobe kreditu v aplikácii, komunikácia dopravcu sa im nepáčila. Ihneď po príjazde ohlásili, čo sa im stalo, písomne aj informačnou linkou.

„Potom čo neprišla žiadna odpoveď a ani na sociálnych sieťach som nezaznamenal, že by na toto RegioJet upozornil, som opäť na linku zavolal 6. mája. Tu mi bolo iba povedané, že reklamácia bola odoslaná a je súčasťou štandardnej zákonnej tridsaťdňovej lehoty, ktorú má prepravca na vyjadrenie,“ popisuje pasažier.

„Vo vlakoch vykonávame pravidelnú dezinfekciu a dezinsekciu. Pokiaľ je výskyt nahlásený, prijímame okamžité opatrenia, vozidlo je odstavené a je vykonaná dezinfekcia a dezinsekcia mimo plánovaného harmonogramu,“ vysvetlila Janoušek Kostřicová.