Známa sieť elektropredajní sa topí v problémoch: Zatvorila až 11 prevádzok

Reklama
Sieť predajní Okay sa topí v problémoch. Zdroj: Facebook/Okay Elektro; reprofoto Google Maps

Sieť elektropredajní nedávno pobúril verejnosť svojou kontroverznou reklamnou kampaňou, kde tvrdili, že svoje predajne zatvára. Teraz však niekoľko prevádzok naozaj skončilo, píše portál interez.sk.

Počas leta sieť predajní Okay pobúrila časť verejnosti svojou kontroverznou reklamnou kampaňou, kde uvádzali, že zatvárajú všetky predajne na Slovensku. „Zatvárame – Všetko musí preč! 4. 7. o 20:00 zatvárame predajne OKAY. Využi jedinečnú príležitosť a nakúp vybraný tovar za likvidačné ceny v e-shope a predajniach. Vybav si domov novou elegantnou sedačkou, pohodlnou posteľou, alebo modernými spotrebičmi,“ písalo sa v ozname zverejnenom na webstránke.

V tom čase sa hovorilo o zatváraní niektorých predajní a aj o finančných problémoch spoločnosti. Okay sa však v tom čase bránilo nahnevaným reakciám tým, že pred sviatkom naozaj zatvárali a tým nikoho nezavádzali. Marketingový riaditeľ spoločnosti Jan Vyletěl vtedy uviedol, že išlo o marketingovú kampaň, ktorú spoločnosť realizuje už 10 rokov: „Doposiaľ sme ju robili len na lokálnej úrovni, teraz po prvý raz na republikovej úrovni. To, že z názvu akcie ,Zatvárame – všetko musí preč, 4. júla o 20:00‘ niekto vydedukoval, že naše predajne už znova neotvoríme, nebudeme komentovať.

Kontroverzná reklamná kampaň sa však napokon stala realitou, aspoň sčasti. Ako píše portál Aktuality, elektropredajca stále čelí kríze a dokonca pristúpil aj k uzavretiu 11 predajní. Bilancia množstva predajní na Slovensku je tak aktuálne na čísle 22, v susednom Česku je to 63. Ešte v júni pri tom u nás fungovalo 33 obchodov.

Ako uvádzajú české Hospodárske noviny, tržby predajniam Okay klesajú už asi rok a pol a situácii nenahráva ani silnejúca konkurencia. Podľa správ majú stav zhoršovať aj záväzky spoločnosti po splatnosti nájomného aj voči dodávateľom. „To v praxi znamená, že poisťovne jej obmedzujú takzvaný kreditný rámec, teda objem peňazí, za ktoré si predajca môže objednávať tovar a brať si ho na sklad,“ písali HN.

Majiteľ sa preto snažil nájsť investora, ktorý by firme pomohol, alebo ju rovno celú odkúpil. Najhorúcejším hráčom mala byť pritom nemecká spoločnosť Muartes, ktorá mala v Okay realizovať hĺbkovú kontrolu. V súčasnosti to však nevyzerá, že by situácia od apríla pokročila. Podľa viacerých zdrojov však budúcnosť predajcu bez výraznej finančnej injekcie zostáva nejasná.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie