Klientov banky pôsobiacej aj na slovenskom trhu zaskočil stav na ich účtoch. Ani nevedia ako, zmizli im peniaze. Svoje citlivé údaje pritom nezverejňovali nikde, problém nastal u samotnej banky, ktorá čelila kybernetickému útoku.
Máš uložené peniaze na účte a veríš, že sú v lepšom bezpečí, než keby sú uložené pod vankúšom. Na Slovensku pôsobí desiatka bánk, niektoré len digitálne cez internet. V zozname sa nachádza aj Fio banka so sídlom v susednom Česku, ktorá už roky pôsobí na Slovensku a má vyše 20 pobočiek.
Klienti však zostali nedávno v šoku. Pred mesiacom zverejnila banka na sociálnej sieti informáciu, že čelila kybernetickému útoku. Ako informuje cas.sk, niektorí klienti prišli o peniaze.
Účet už neexistuje
Kristína chcela uskutočniť platbu, po prihlásení do účtu s hrôzou zistila, že na účte jej svieti 20 € namiesto 1 320 €. Ďalšia ľadová sprcha ju zasiahla po slovách banky, ktorá jej zamietla vrátiť peniaze, keďže účet, na ktorý boli financie prevedené, už neexistuje. S podobnou skúsenosťou sa boria aj ďalší klienti, no tí prišli ešte o väčšie sumy.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)