Obľúbený second hand Nosene ohlásil definitívny koniec. Zakladatelia značky sa rozhodli do marca 2025 zatvoriť všetky predajne na Slovensku.
Ako informuje portál Startitup, značka Nosene oznámila definitívny koniec. Do marca 2025 by mali byť zatvorené všetky jej predajne na Slovensku. Firma však nekončí úplne a plánujú sa zamerať na iné formy podpory udržateľnosti.
Ako projekt vznikol a čo bolo jeho cieľom?
Značka bola založená v roku 2015 a ihneď si získala množstvo Slovákov. Udialo sa tak nielen kvôli štýlovej prezentácii jednotlivých kúskov, ale aj vďaka myšlienke udržateľnosti. Nosene viedla Katarína Hutyrová a vďaka nej sa značka stala synonymom ekologického nakupovania.
Hlavným cieľom Nosene bolo búranie predsudkov voči nakupovaniu v second handoch, ktorým sa viacerí vyhýbajú. V týchto predajniach sa zákazníci mohli tešiť na zaujímavé kúsky pôsobiace ako nové, pričom boli vždy voňavé a v podstate nositeľné ihneď po ich zakúpení.
Čo priviedlo zakladateľov k tomuto rozhodnutiu?
Rozhodnutie o zatváraní sa nerodilo ľahko. Nosene na svojich sociálnych sieťach priznalo, že tento krok zvolilo vzhľadom na aktuálny vývoj na trhu a tiež rastúce náklady.
Prvý končí e-shop a jeho vypnutie je naplánované na 15. januára. Po ňom bude nasledovať prevádzka v Bory Mall a posledná predajňa na Obchodnej zavrie svoje brány 21. marca.
„Tak ako je dôležitá odvaha začať, je rovnako dôležitá odvaha skončiť,“ uviedli zakladatelia v rozlúčkovom príspevku. Dodali, že zatváranie prevádzok budú sprevádzať špeciálne zľavy a prekvapenia pre verných zákazníkov.
Plány do budúcna
Značka však neplánuje úplne skončiť. Práve naopak, naďalej sa bude venovať aktivitám, ktoré pomáhajú udržateľnosti, teda swapom, prednáškam, workshopom či upcyklingovej kolekcii Renewals.
Náš rozhovor so zakladateľkou Nosene si môžete prečítať TU.