Slovenské národné divadlo rieši patovú situáciu, keď pred začiatkom nemalo niekoľko týždňov človeka na poste riaditeľa. Dočasnou šéfkou SND sa stane Zuzana Ťapáková, ktorá v minulosti napríklad šéfovala komerčnej televízii a nedávno odišla z STVR.
Už o pár dní sa rozbehne naplno divadelná sezóna a SND stále rieši situáciu s chýbajúcim generálnym riaditeľom inštitúcie. Podľa informácií sa tejto funkcie dočasne ujme Zuzana Ťapáková, ktorú v utorok do funkcie vymenovala ministerka kultúry Martina Šimkovičová. TASR o tom informovala hovorkyňa rezortu kultúry Petra Bačinská.
„Zuzana Ťapáková je skúsenou manažérkou, ktorá má za sebou bohatú kariéru v oblasti médií a marketingu. Počas svojho profesionálneho života sa etablovala ako jedna z kľúčových osobností slovenskej mediálnej scény,“ upozornila hovorkyňa.
Ťapákovú 2. júla odvolali z pozície riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie Slovenskej televízie a rozhlasu. Na miesto riaditeľky by mala nastúpiť už 1. septembra, píšu Topky.
Bezvládie v SND sa ťahá od 6. augusta, kedy ministerka kultúry Martina Šimkovičová odvolala z pozície riaditeľa Mateja Drličku.
„Generálny riaditeľ SND Matej Drlička bol 6. augusta 2024 odvolaný zo svojej funkcie. Odvolanie prišlo v strede divadelných prázdnin po rekordne úspešnej 104. divadelnej sezóne SND, keď sa divadlo tešilo mimoriadnej diváckej priazni a je finančne zastabilizované,“ uviedla PR manažérka SND Jana Alexová.
„Manažment SND doteraz nepozná dôvody vedúce k odvolaniu Mateja Drličku. Rovnako nie je známe, kto bude dočasne poverený generálny riaditeľ SND,“ dodala.
Následne z funkcie ekonomického riaditeľa Slovenského národného divadla (SND) odišiel aj Matej Bošňák. Ako dôvody uviedol, že SND od odvolania generálneho riaditeľa Mateja Drličku nemá štatutára, čo komplikuje prevádzku divadla, najmä po ekonomickej stránke.
Napokon z funkcie riaditeľa rezignoval aj riaditeľ Opery Slovenského národného divadla (SND) Martin Leginus. Ako dôvod uviedol neakceptovateľnú a neudržateľnú situáciu, do ktorej SND priviedlo rezortné vedenie.
Zuzana Ťapáková dokončila štúdium divadelnej a filmovej vedy na VŠMU, kde neskôr aj prednášala dejiny divadla. Pracovala aj v Slovenskom rozhlase, v metodicko-výskumnom kabinete a neskôr v reklamných agentúrach GGK a MARK/BBDO.
V minulosti budovala Markízu, pracovala v nej od vzniku televízie a do roku 2010 pôsobila ako riaditeľka Centra marketingu, zodpovedala za stratégiu, propagáciu televízie na verejnosti a imidž televízie v rámci PR a Corporate identity.
Následne sa stala generálnou riaditeľkou televízie Markíza, ktorou bola až do roku 2013. Istý čas pobudla na ministerstve zahraničných vecí, na pozícii riaditeľky sekcie marketingu RTVS pracovala od 16. augusta 2022 do 2. júla 2024.