Z neho sa odstraňujú nadbytočné kroky a zostáva iba vzťah medzi výrobcom a zákazníkom. No podľa Hekšovej to nemusí byť celkom pravda. Vidí aj iné dôvody.
„Tovar, ktorý vám príde, veľakrát nie je vyrobený z kvalitných materiálov, niekedy dokonca nie je ani použiteľný a v určitých prípadoch môže byť aj závadný. Vzhľadom na nízku cenu je tiež tovar zrejme vyrábaný v kolosálnych objemoch, opomenúť tak nemôžeme ani enormnú záťaž na životné prostredie. Objednávka z Temu však predstavuje aj ďalšie riziká. Výnimočné nie sú ani prípady, keď dorazí úplne iný tovar, ako ste si objednali, alebo tovar nepríde vôbec,“ vysvetlila.
Otázne sú pritom aj pracovné podmienky zamestnancov, ktorí vyrábajú produkty predávané v aplikácii. Nie je totiž jasné, či sú spravodlivo odmeňovaní a či pracujú v prijateľných pracovných podmienkach. Vzhľadom na nízke ceny je však pravdepodobné, že takéto náležitosti zabezpečené nemajú.
Organizácia pritom upozorňuje na to, že Temu je online trhovisko, teda prostredníctvom ich firmy ponúkajú tovar rôzni výrobcovia. A tu vidí Hekšová ďalší problém. Nie každý spotrebiteľ to totiž odhalí. „Podľa nášho názoru spotrebiteľ nie je náležite informovaný jasným a zrozumiteľným spôsobom o tom, že online trhovisko nie je zmluvnou stranou,“ vysvetľuje Hekšová.
Keďže Temu funguje aj na slovenskom trhu, musí dodržiavať slovenské zákony. „Neuvádzaním pravdivých informácií ohľadom poskytnutých zliav sa môže Temu dopúšťať nekalých obchodných praktík,“ vysvetľuje Hekšová s tým, že pokiaľ spotrebiteľ nakúpi nekvalitný tovar, ktorý chce reklamovať alebo vrátiť, zvyčajne nič nevyrieši, pretože vymáhateľnosť spotrebiteľských práv od ázijského e-shopu je mizivá.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)