Pokiaľ dodržíte správny postup, existuje reálna a vysoká šanca, že sa zabudnutá hotovosť vráti pôvodnému majiteľovi.
Idete po ulici a naraz objavíte na chodníku bankovku. Ruku na srdce, väčšina si ju zrejme odloží do peňaženky a kráča ďalej.
Podobná situácia sa môže prihodiť pri bankomate. Podídete k nemu a už na vás „číha“ hotovosť, hoci ste si ju z účtu ešte nevybrali. Zabudnutá hotovosť, ktorú pred vami vybral iný klient, môže byť lákadlom pre to, aby ste si ju ponechali, ale toto rozhodnutie sa vie obrátiť voči vám.
Ako vysvetľuje agentúra SITA, odloženie peňazí, ktoré nie sú vaše a našli ste ich v bankomate, je rizikom trestného stíhania.
Pokiaľ dodržíte správny postup, existuje reálna a vysoká šanca, že sa zabudnutá hotovosť vráti pôvodnému majiteľovi. Klient by po zistení mal bezodkladne oboznámiť banku, v ktorej má vedený účet, respektíve, ktorá mu vydala platobnú kartu.
Nasleduje podanie reklamácie s presnými informáciami o transakcii. Banka si po nahlásení overí skutočnosť, čo sa stalo s hotovosťou. V prípade, že sa udalosť nepodarí vyšetriť, sa môže klient obrátiť na políciu, kde banka poskytuje plnú súčinnosť.
Podobný postup a najmä čestnosť sa vyžaduje od nálezcu peňazí. Ten je povinný peniaze okamžite po nájdení odovzdať v ktorejkoľvek pobočke banky alebo na policajnom oddelením, kde uvedie čas a miesto nálezu. Nezabudnite si pre vlastnú istotu vyžiadať potvrdenie o spísaní.
Banka predpokladá, že klient, ktorý si zabudol v bankomate peniaze, podá reklamáciu a na základe časových údajov, vybranej sumy a identifikácie políciou, prípadne ďalších doplňujúci parametrov sa hotovosť vráti klientovi, ktorý ich vyberal z banky.
Kamerový záznam je užitočný v situáciách, kedy sa peniaze vrátili späť do bankomatu, podobne ako pri zadržaní platobnej karty bankomatom. Aby sa predišlo podozreniu z podvodu, keďže bankomat nevie overiť sumu, ktorá sa doň vrátila, preto banky využívajú kamery na riešenie podobných prípadov.
Ak vám bankomat „zhltne“ kartu, okamžite kontaktujte banku, v ktorej máte vedený účet. Pokiaľ ste si peniaze chceli vybrať u partnerskej banky, za takýchto okolností je karta považovaná za stratenú a musíte požiadať o novú. Rozhodujúci parameter pri vybavení nepríjemností je čas, preto rýchle konanie môže výrazne skrátiť proces riešenia spomínaných incidentov.