Z krachu k miliónovým tržbám: Ako sa začalo dariť Bánoveckej mliekarni

Reklama
Bánovecká mliekareň. Zdroj: Forbes.sk/Marek Mucha

Rastislav Lupták poukazuje na dôležitosť rebrandingu. „Mali sme produkty známe pod značkami Milsy a Bánovecká mliekareň. Potrebovali sme to zjednotiť. Oslovili sme firmu BrandOn, ktorá nám pomohla so stratégiou. Dnes je to Bánovecká mliekareň s pečaťou Milsy.

Miestna produkcia a spoločenská zodpovednosť

Mliekareň spracuje ročne 51 miliónov litrov mlieka, pričom 90 percent objemu ide na parené syry. Mlieko pochádza od 15 lokálnych farmárov v okruhu 100 kilometrov od podniku. „V regióne je silná tradícia chovu kráv. Vybudovať si vzťah s dodávateľmi bola dlhá cesta, ale podarilo sa nám to,“ hovorí Lupták. Mliekareň tiež rozšírila svoju ponuku o bezlaktózové produkty a zaujímavé príchute smotanových dezertov, ako slaný karamel a kokos.

 

Úspech na domácom aj zahraničnom trhu

Mliekareň predáva 60 % svojej produkcie na Slovensku, pričom najväčšími odberateľmi sú obchodné reťazce. „Máme presne zadefinované výrobné náklady a marže, ktoré nám umožňujú platiť načas našim dodávateľom a investovať späť do firmy,“ uvádza generálny riaditeľ. Zvyšok produkcie vyvážajú do Česka, Nemecka, Rakúska a ďalších krajín.

Nové výzvy a plány do budúcnosti

 

Tento rok mliekareň odkúpila bryndziareň a syráreň Zvolenská Slatina, ktorá je najdlhšie fungujúcou bryndziarňou na svete. „Máme kvalitu, surovinu, know-how aj silnú značku. Bryndziareň má veľký potenciál a čaká nás s ňou podobná cesta ako s Bánoveckou mliekarňou. Veríme, že ju dostaneme na úroveň, kde sme dnes my,“ uzatvára Lupták.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie