Na prvý pohľad obyčajné premostenia – no v skutočnosti sú to technické klenoty, ktoré spájajú minulosť s prítomnosťou. Po celom Slovensku nájdete mosty, ktoré zaujmú svojou konštrukciou, lokalitou či symbolikou. Či už sa vydáte na cyklovýlet, turistiku alebo vyhliadkovú jazdu vlakom, určite sa pri nich oplatí zastaviť.
Lanový most na Skalke
Nadšenci ferrát a adrenalínu by rozhodne nemali obísť tento unikátny kúsok neďaleko Kremnice. Lanový most natiahnutý medzi dvoma skalnými bralami je najdlhšou vzdušnou trasou tohto typu na Slovensku.
S dĺžkou 78,5 metra a výškou až 45 metrov nad terénom ponúka nielen poriadnu dávku vzrušenia, ale aj krásne výhľady. Súčasťou mosta je aj lanová lezecká sieť, ktorá preverí aj odhodlaných turistov.
Drevený most v Kolárove
Most, aký inde v Európe nenájdete. S celodrevenou konštrukciou a dĺžkou 86 metrov patrí medzi unikáty – a to nielen architektonické. Vedie k plávajúcemu lodnému mlynu a nemá žiadne betónové piliere ani dodatočné istenie.
Bol postavený za rekordných deväť dní v roku 1992 miestnymi ochranármi ako replika staršieho mosta, ktorý zničili ľady. Jeho životnosť sa odhaduje až na 150 rokov.
Most Apollo
Moderný dopravný uzol a zároveň architektonická zvláštnosť hlavného mesta. Most Apollo, pomenovaný po rafinérii zničenej počas druhej svetovej vojny, je najmladší z bratislavských mostov.
Jeho oblúková konštrukcia neobsahuje žiadne pravé uhly a bola na brehu najprv celá zmontovaná, až potom otočená a osadená nad Dunaj. Dnes odľahčuje dopravu a zároveň dotvára panorámu Bratislavy.
Cyklomost Slobody
Symbolický most, ktorý prekračuje hranice nielen geografické, ale aj historické. V minulosti tu bola ostro strážená hranica, dnes ho miestni volajú „most Chucka Norrisa“.
Spája Slovensko s Rakúskom pri Devínskej Novej Vsi a napája cyklotrasu z Bratislavy až k zámku Schloss Hof. Okrem toho je aj krásnym miestom na prechádzku ponad rieku Morava.
Telgártsky viadukt
Technický unikát z čias Československa. Telgártsky viadukt je najvyšším bodom železničnej trate Červená Skala – Margecany, ktorá bola vybudovaná počas hospodárskej krízy v 30. rokoch 20. storočia. Týči sa do výšky 22 metrov a meria 86 metrov.
Celá trasa prechádza náročným horským terénom a ponúka panoramatické výhľady, ktoré uchvátia nielen milovníkov železníc.