Napriek tomu je výber odtieňa mimoriadne zaujímavý vzhľadom na „ohnivú búrku“, ktorou kráľ prešiel od svojho nástupu na trón. Spomeňme napríklad pretrvávajúci rozpad jeho vzťahu so synom princom Harrym, ktorý vo svojich memoároch obviňuje kráľovskú rodinu z rasizmu, výzvy niektorých na ukončenie monarchie, Charlesovu diagnózu rakoviny alebo rozruch okolo utajovania Catherine, princeznej z Walesu, ktorej vlastnú diagnózu rakoviny rodina zverejnila až po období špekulácií o jej zmiznutí z verejného života.
Na druhej strane, kráľova manželka Camilla, ktorá mala sama ohnivý osud, údajne umelcovi povedala: „Máš pravdu.“ Ťažko uveriť, že Yeo niektoré z týchto reakcií neočakával, najmä v kontexte svojich predchádzajúcich diel, medzi ktoré patrí portrét kráľovho otca, princa Philipa, a Camilly, ktoré sú poňaté tradičnejšie.
Naposledy sa kráľovský portrétista pokúsil o abstraktnejšie a modernejšie zobrazenie svojho objektu v roku 1998, keď Justin Mortimer namaľoval kráľovnú Alžbetu II. na žltom pozadí, ktorého časť presahovala kráľovnin krk. Obraz vyvolal podobné pobúrenie verejnosti, bulvárny denník Daily Mail dokonca obvinil umelca z toho, že kráľovnej sťal hlavu.
Portrét kráľa Karola bude vystavený v galérii Philip Mould do polovice júna, potom sa presunie do londýnskej Drapers‘ Hall. V tomto prostredí by Yeovo dielo mohlo byť mimoriadne výpovedné; svedčí nielen o samotnom panovníkovi, ale aj o vývoji kráľovskej inštitúcie, konfliktoch, ktoré ju obklopujú, a o Karolovi III. zobrazenom v zrejme neistom postavení.