fbpx

„Výrobca neprijateľne zdražel.“ Reťazec sťahuje z predaja čipsy Lay’s či limonády Pepsi

Produkty prestávajú predávať kvôli „neprijateľnému zvyšovaniu cien“. Zdroj: X/NOISE ALERTS

Francúzsky reťazec supermarketov Carrefour prestane v niekoľkých európskych krajinách predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, napríklad nápoje Pepsi a 7up alebo chipsy Lay’s, pretože ich považuje za príliš drahé. Reťazec oznámil, že oddnes prestane svoje zásoby produktov firmy PepsiCo v týchto krajinách dopĺňať. Dodal, že v obchodoch umiestni oznámenie, že produkty prestáva predávať kvôli „neprijateľnému zvyšovaniu cien“.

Opatrenie sa podľa hovorcu podniku týka Francúzska, Talianska, Španielska a Belgicka. Carrefour v týchto štyroch krajinách prevádzkuje vyše 9000 pobočiek, čo zodpovedá zhruba dvom tretinám celosvetového počtu jeho obchodov, napísala agentúra Reuters.

Rozhodnutie Carrefouru je podľa Reuters a denníka Financial Times najnovšou kapitolou v terajších sporoch medzi maloobchodníkmi a veľkými výrobcami potravín ohľadom vysokých cien. „Rozhovory so spoločnosťou PepsiCo boli, slušne povedané, zložité. Chceme tento rok ceny v súlade s globálnymi trendmi znižovať, ale PepsiCo namiesto toho požaduje zvyšovanie cien,“ povedal denníku Financial Times zdroj z reťazca Carrefour.

V niektorých parížskych supermarketoch Carrefouru sa už oznámenie o zastavení predaja produktov firmy PepsiCo objavila a zákazníci väčšinou na opatrenia reagovali priaznivo, napísala agentúra Reuters. „Vôbec ma to neprekvapuje,“ uviedla jedna zo zákazníčok. „Myslím, že na pultoch bude zostávať mnoho produktov, pretože sú už príliš drahé a sú to veci, ktoré nemusíme kupovať,“ dodala.

Spoločnosť PepsiCo uviedla, že s Carrefourom niekoľko mesiacov rokovala a že bude pokračovať v rozhovoroch s cieľom zabezpečiť dostupnosť svojich produktov. V októbri americká firma oznámila, že tento rok plánuje „mierne“ zvyšovanie cien, pretože dopyt po jej produktoch zostáva napriek zdražovaniu silný.

Carrefour podľa agentúry Reuters patrí medzi maloobchodníkov, ktorí sú najaktívnejší pri vytváraní tlaku na veľkých producentov potravín a spotrebného tovaru kvôli cenám. Vlani napríklad začal umiestňovať varovania na produkty, pri ktorých sa znížila veľkosť, ale vzrástla cena.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie