Volkswagen prichádza na trh s novinkou: TÝMTO DRUHOM PALIVA bude konkurovať obľúbeným automobilovým značkám

Ilustračné foto/Zdroj: pixabay.com/renehesse, Pexels
Reklama

Volkswagen prichádza so zaujímavými zmenami. Po novom sa totiž pripojil k trendu vodíkových motorov, a teda začína konkurovať značkám Toyota a Hyundai, ktoré vedú v danej oblasti. 

Ako informuje portál techzpravy.cz, práve táto technológia zaznamenala v poslednom období pokrok, ktorý má doplniť existujúce technológie elektrických motorov. Vodíkové palivové články k motorom sú vítaným pokrokom v oblasti udržateľnej automobilovej dopravy.

Toyota verzus Volkswagen 

Toyota momentálne vládne techológii vodíkových palivových článkov v automobiloch. Túto technológiu začala využívať v roku 2014, kedy bol predstavený model Toyota Mirai. V tomto prípade išlo o jedno z prvých komerčne dostupných vozidiel na vodíkový pohon na svete. Konkrétny model využíva na pohon vozidla zásobník palivových článkov, ktorý premieňa vodík na elektrinu a ako vedľajší produkt vypúšťa iba vodnú paru. Práve to z neho robí ekologickú alternatívu.

Práve teraz sa mu však rovnakou technológiou chystá konkurovať Volkswagen. Táto značka totiž aktívne pracuje na vývoji novej generácie technológie vodíkových palivových článkov pre automobilový priemysel. Spoločnosť už dokonca predložila patent na nový model a sústavu vodíkových palivových článkov, ktoré majú ponúknuť dojazd až 2 000 km.

Patent je vyvíjaný v spolupráci s nemeckou spoločnosťou Kraftwerk Tubes a využíva keramickú membránu, ktorej výroba je nákladovo efektívnejšia ako výroba polymérových membrán, práve tie používajú Hyundai a Toyota.

Revolúcia v oblasti vodíka 

V prípade, že bude patent schválený a rozpracovaný, môže spôsobiť obrovskú revolúciu v súčasných technológiách vodíkových palivových článkov. Práve cenovo výhodnejšia membrána pomôže znížiť náklady na auto. Zároveň sa očakáva aj vyššia účinnosť a produktivita.

Spoločnosť však naďalej pracuje aj s elektrickými riešeniami. V roku 2027 dokonca chce debutovať s cenovo dostupnejším elektrickým vozidlom na cenovej úrovni okolo 500-tisíc českých korún. Generálny riaditeľ zároveň vyhlásil: „Ide o základnú elektrickú mobilitu z Európy pre Európu“. Thomas Schäfer, generálny riaditeľ značky Volkswagen a šéf skupiny Core, dodal: „Napriek atraktívnej cene budú naše elektromobily určovať štandardy v segmente základných vozidiel z hľadiska technológií, dizajnu, kvality a zákazníckeho komfortu.“

Značka sa snaží dlhodobo

Tento nový druh paliva je súčasťou dlhodobej stratégie ochrany klímy. V rámci nej chce spoločnosť do roku 2040 dosiahnuť uhlíkovú neutralitu. Volkswagen preto investuje do obnoviteľných zdrojov energie a najmodernejších technológií.

Elektromobily sú skôr pre mestskú dopravu, no vodíkové palivové články sú vhodnejšie do nákladných vozidiel, autobusovej a diaľkovej dopravy. Vozidlá poháňané vodíkom je možné doplniť v priebehu niekoľkých minút, na rozdiel od elektrických vozidiel, ktoré obvykle vyžadujú dlhšiu dobu nabíjania.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac