fbpx

Vodičov čaká zásadná zmena. Čakajú ich jednotné pokuty v celej Eúropskej únii

Ilustračná fotografia. Zdroj: TASR/Michal Svítok, Jaroslav Novák

Nemecká policajná únia nedávno predstavila návrh, ktorý by mohol priniesť zásadnú zmenu v rámci Európskej únie – jednotné pokuty za dopravné priestupky vo všetkých členských krajinách. Tento návrh prichádza v čase, keď sa čoraz viac diskutuje o rozdieloch v trestaní vodičov v rôznych štátoch EÚ, ktoré sú podľa nemeckých odborníkov nespravodlivé a diskriminačné.

Doteraz mala každá krajina v rámci EÚ vlastné pravidlá a výšku pokút za rovnaké porušenia cestnej premávky, čo viedlo k značným rozdielom medzi jednotlivými štátmi, informuje portál autoviny.sk. Tento návrh by však mohol všetko zmeniť. Nemecká policajná únia, ktorá je jednou z najvplyvnejších odborových organizácií v Nemecku, sa rozhodla riešiť tento problém tým, že navrhla vytvorenie jednotného systému pokút v celej EÚ.

Tento systém by zaručil, že vodiči, ktorí sa dopustia rovnakých dopravných priestupkov, budú čeliť rovnakým sankciám bez ohľadu na to, v ktorej krajine sa nachádzajú. Podľa predstaviteľov tejto organizácie je súčasná prax, keď sú pokuty za rovnaké priestupky v rôznych krajinách rôzne, nielen nespravodlivá, ale aj neefektívna.

Tvrdia, že harmonizácia pokút by prispela k vyššej bezpečnosti na cestách a znížila by počet dopravných nehôd medzi vodičmi, ktorí cestujú naprieč Európou.

Ako uvádza nemecký odborný portál VerkehrsRundschau, nemecká policajná únia už zaslala svoje návrhy a odôvodnenie tejto iniciatívy štátnym štruktúram a vedeniu Európskej únie. Podľa tohto návrhu by nový systém pokút zohľadňoval nielen závažnosť priestupku, ale aj špecifické podmienky v jednotlivých krajinách, aby sa zabezpečila spravodlivosť a efektívnosť sankcií.

Súčasná situácia v Európskej únii je taká, že výška pokút za dopravné priestupky sa medzi jednotlivými štátmi značne líši. Napríklad, pokuta za ignorovanie bezpečnostného pásu je v Poľsku len 25 eur, zatiaľ čo v Grécku za rovnaký priestupok môžete zaplatiť až 350 eur. Takéto rozdiely môžu byť pre vodičov cestujúcich po Európe veľmi zmätočné a viesť k nedorozumeniam a zbytočným pokutám.

Navyše, niektoré krajiny EÚ, ako Fínsko, Dánsko a Švajčiarsko, stanovujú pokuty na základe príjmu páchateľa. Tento prístup je zvlášť viditeľný pri priestupkoch, ako je jazda pod vplyvom alkoholu, kde sa pokuty môžu vyšplhať na astronomické sumy pre lepšie zarábajúcich vodičov. Práve takéto rozdiely v prístupe k trestaniu priestupkov vedú k tomu, že sa čoraz viac diskutuje o potrebe harmonizácie pravidiel na európskej úrovni.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie