fbpx

Vodiči, POZOR! Ministerstvo vnútra si posvieti na neporiadnych šoférov

Ilustračné foto Zdroj: Pexels; Facebook/Polícia Slovenskej republiky

Na slovenských cestách by malo pribudnúť niekoľko stoviek nových stacionárnych radarov, ktoré sa nebudú zameriavať len na meranie rýchlosti. Hoci Ministerstvo vnútra SR už raz informovalo o ich plánovanom nákupe a následnom zrušení, aktuálne tento zámer opäť potvrdzuje, informuje portál regióny.sk.

Podľa Ministerstva vnútra SR bolo opätovne vyhlásené verejné obstarávanie na nákup 279 radarov a analytických kamier, s cieľom zvýšiť bezpečnosť na cestách. Pôvodná súťaž, ktorá prebehla v septembri minulého roka, bola zrušená kvôli nedostatkom a následne upravená. Nový systém bude schopný odhaliť viacero dopravných priestupkov a bude rozšírený aj o úsekové meranie rýchlosti.

Ministerstvo vnútra uviedlo, že po úprave podmienok verejnej súťaže sa podarilo znížiť odhadovanú hodnotu zákazky o viac ako 8 miliónov eur na 64,6 milióna eur bez DPH. Viac než tretina financií bude pokrytá z Plánu obnovy a odolnosti SR. Na projekte spolupracovali aj experti z viacerých európskych krajín.

Nový systém bude obsahovať 213 stacionárnych radarov, 48 analytických kamier a 18 úsekových rýchlomerov, ktoré budú sledovať priemernú rýchlosť na určitom úseku. Tým sa zamedzí pokusom vodičov spomaliť len pri jednom radare a následne zrýchliť. Cieľom ministerstva je zníženie počtu nehôd na nebezpečných úsekoch, známych ako „cesty smrti“. Nový systém by mal taktiež monitorovať ďalšie priestupky, ako prejazd na červenú, nerešpektovanie značky Stop, manipuláciu s mobilom či jazdu v protismere.

Verejné obstarávanie bolo vyhlásené 28. augusta 2024, a ak prebehne podľa plánu, zmluva s víťazným uchádzačom by mala byť podpísaná do konca roka. Inštalácia radarov sa očakáva v druhej polovici roka 2025. Ministerstvo spolu s technickými zariadeniami zabezpečí aj súvisiace služby, pričom výber dodávateľa bude zohľadňovať aj kvalitatívne kritériá.

Čo sa týka umiestnenia nových radarov, presné lokality zatiaľ neboli definitívne určené. Ministerstvo však zdôrazňuje, že miesta budú vybrané na základe analýz nehodovosti a ďalších kritérií, ako sú neprehľadné úseky, časté kolízne situácie alebo miesta s vysokým počtom zranených účastníkov cestnej premávky. Dopravní inžinieri z okresných a krajských inšpektorátov budú zohrávať kľúčovú úlohu pri určovaní presných lokalít.

„Miesta boli vyberané s ohľadom na termín dodania a osádzania technických prostriedkov, teda nie miesta, kde je predpokladaná rekonštrukcia, výstavba, realizácia preložky cesty, resp. križovatky, ktorá má snahu zlepšiť dopravno-bezpečnostnú situáciu,“ uviedol hovorca Ministerstva vnútra SR Matej Neumann.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie