Viete, akú má históriu automobil Simca? Najznámejšie auto malo viacero mien, dostalo sa aj do Československa

Reklama
Simca. Ilustračné foto/Zdroj: pixabay.com/andrenikon45, emkanicepic

Talbot 1510 vydržal vo výrobe len do roku 1982, výbavy GL a SX síce ešte stihli dostať tisícšesťstovku posilnenú na 66 kW aj s manuálnou prevodovkou, ale krátko po tom veľký hatchback PSA ukončilo. Dôvod bol jednoduchý, Citroën BX by z vlastnej výroby zbytočne konkuroval autu, ktoré ani nebolo pôvodom od PSA. Talbot poškodila reštrukturalizácia a zatváranie pôvodných dílerov aj servisov a začleňovanie pod Peugeot.

Chrysler chcel vyrábať sedan

Duch pôvodnej 1307 ale nakoniec vydržal až do roku 1986. Dôvodom bol sedan Talbot Solara, ktorý sa predstavil v roku 1980. Chrysler síce pôvodne zamýšľal vyrábať sedan, nakoniec však dostal prednosť hatchback, a tak s trojpriestorovou karosériou muselo prísť až PSA. Aj Talboty sa montovali v Poissy, Rytone a Villaverde, za zmienku stojí určite aj výroba vo Fínsku v továrni Saab-Valmet v Uusikaupunki pre potreby tamojšieho trhu. Okrem niekoľkých zmien v dizajne tamojšieho variantu dokonca mohli na sklonku života mať diesel XUD9 od Peugeotu.

Predaje ale klesali a navyše PSA malo podobné autá z vlastnej výroby, takže v roku 1986 skončila aj produkcia sedanu Solara. Spolu s pôvodnými Simcami vzniklo dokopy niečo cez milión týchto stredne veľkých automobilov s mnohými menami. Za zmienku potom určite stojí aj fakt, že Simca 1307 sa zapáčila Sovietskemu zväzu, ktorý v druhej polovici 70. rokov hľadal nový model pre automobilku AZLK pod značkou Moskvič. Hlavný konštruktér Moskviča nechal priviezť Simcu 1307 s predným pohonom a nariadil jej skopírovanie. Pretože ale Rusi nemali k dispozícii zodpovedajúcu techniku, zmenila sa poloha motora aj prevodovky, auto sa zväčšilo, dostalo nový dizajn a zažehnalo tak problémy s možnými žalobami za jeho skopírovanie.

Príbeh o Simke 1307 a Talbote 1510 sa uzatvára v Československu. Takéto auto bez metalízy v roku 1977 stálo 115-tisíc, s metalízou to bolo o tisícku viac. Lacnejšie boli Ford Cortina, Austin Allegro a dokonca aj Renault 15.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie