Vianočná nádielka bude tento rok skromnejšia. Ľudia po celom svete kupujú menej hračiek

Zdroj: TASR/DPA
Reklama

Obľúbený Santa Claus bude mať možno tento rok prázdnejšie sane, keďže spotrebitelia v USA aj v Európe pri nákupoch uprednostňujú potraviny a tzv. základné položky. Uviedli to svetoví výrobcovia hračiek a odborníci z odvetvia. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Spotrebitelia na celom svete zápasia s vysokou infláciou a pomalým hospodárskym rastom. Očakáva sa, že tohtoročná vianočná nákupná sezóna, ktorá sa začína čiernym piatkom na konci novembra, bude zvlášť náročná pre maloobchodníkov, ktorí predávajú iné ako základné tovary.

Bábiky Barbie, akčné figúrky Transformers a autá Hot Wheels sú stále na vrchole zoznamu detských želaní, mnohí rodičia si ich však tento rok nemôžu dovoliť. „Najdôležitejšie pre ľudí počas týchto sviatkov bude mať na stole jedlo pre rodinu,“ povedal Isaac Larian, generálny riaditeľ výrobcu bábik Bratz MGA Entertainment.

Výrobcovia hračiek Hasbro a Mattel už tiež varovali pred slabšími predajmi. A konečné výsledky by mohli byť ešte horšie, ako sa očakáva, uviedli pre agentúru Reuters manažéri štyroch výrobcov hračiek a experti.

Larian odhaduje, že globálne vianočné tržby jeho firmy budú v porovnaní s minulým rokom nižšie o 10 – 12 %. Aj Nic Aldridge, riaditeľ spoločnosti Bandai, ktorá vyrába virtuálne zvieratá Tamagoči, sa domnieva, že tohoročný odbyt pred Vianocami bude slabší ako minulý rok. Predpovedá tiež ďalšie znižovanie cien, keďže maloobchodníci sa snažia zbaviť starších produktov.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis