fbpx

Viacero automobiliek sťahuje vozidlá z obehu, hlásené sú chyby zadných kamier

Ilustračné foto. Zdroj: reprofoto, Youtube/ Conduite Facile

Niektoré automobilky sa uchýlili k stiahnutiu svojich modelov pre technické chyby. Za všetko môžu parkovacie kamery, ktoré štrajkujú.

Automobilky Ford, Volkswagen, Stellantis a Honda museli v posledných mesiacoch zorganizovať zvolávacie akcie pre parkovacie kamery, ktoré vykazovali poruchy. Tie boli od rôznych dodávateľov, píše portál auto.pravda.sk.

Ford v máji zvolal takmer 110-tisíc vozidiel po zistení, že zábery z parkovacích kamier ruší elektromagnetické žiarenie z mobilných telefónov. Volkswagen sa v júni pridal a stiahol viac ako 80-tisíc vozidiel tento raz preto, že obraz z parkovacích kamier sa šoférom zobrazoval oneskorene alebo vôbec.

V rovnakom mesiaci spoločnosť Stellantis zvolala takmer 1,2 milióna vozidiel, keďže zaregistrovala nezhodu medzi parkovacími kamerami a rádiovými signálmi zo systémov auta. K trojici sa pridala aj Honda, ktorá sa pozrela na takmer 138-tisíc vozidiel, pretože obraz z parkovacích kamier sa v nich prestal zobrazovať.

Všetky menované automobilky majú pritom vlastných dodávateľov hardvéru. Nejde však o chybné kamery z výroby, ktoré by sa dostali do rôznych modelov áut od rôznych výrobcov.

Odborníci z Consumer Reports sa taktiež zhodujú s názorom, že problém nie je v kamerách od dodávateľov. Zrejme je chybou integrácia kamery s jej softvérom do infotainmentu vozidiel. Predstavitelia automobiliek tento fakt neradí pripúšťajú, pretože to často predstavuje značne komplikovanú opravu softvéru, našťastie však iba pre nich. Zákazníckom sa opravený softvér nahrá behom pár minút.

Automobilový priemysel prevádza úpravy na vozidlách, ktoré boli doteraz založené na hardvéri, zmenou na softvér. Podľa Arta Hyda, riaditeľa programu automobilového inžinierstva na University of Michigan, je hlavnou príčinou vykazovania chybných kamier komplikovaná integrácia s inými systémami vo vozidle.

Spätné kamery boli s obrazmi dávnejšie prepojené jednoduchým prepínačom, avšak dnes sa softvér s hardvérom prepája oveľa ťažšie, dopĺňa bývalý hlavný inžinier Fordu. To značí prítomnosť problému pri externom hardvéri, ktorým sú momentálne práve parkovacie kamery.

Pokiaľ sa automobilky v budúcnosti chcú vyhnúť podobným nedostatkom, museli by prejsť na svojpomocnú výrobu elektroniky. Z ekonomického hľadiska je to nemožné a navyše sa negarantuje jej bezproblémové fungovanie. Príkladom je Volkswagen, ktorý ťažkosti s novým softvérom infotainmentu riešil niečo vyše troch rokov pravidelnými aktualizáciami, no nepodarilo sa všetky muchy vychytať.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie