Finančné služby
Trumpovo víťazstvo postaví zuby svetovým finančným regulátorom na nervy. Mnohé globálne pravidlá, ktorých cieľom je zabrániť ďalšej globálnej finančnej kríze, sú vypracované v medzinárodných orgánoch, ako je Rada pre finančnú stabilitu, IOSCO a Bazilejský výbor pre bankový dohľad – pričom všetky by mohli byť ohrozené nespolupracujúcimi USA.
Z krátkodobého hľadiska vyzerá víťazstvo Trumpa ako zlá správa pre globálne zavedenie pravidiel bankového kapitálu známych ako Basel III, ktoré boli vypracované po kríze v rokoch 2007-2008, aby sa zabezpečilo, že veritelia budú mať dostatok rezerv na zvládnutie ekonomických šokov. USA už zmenili svoje plány a odložili zavedenie globálnych pravidiel po masívnom lobovaní zo strany bankového priemyslu a teraz by mohli pravidlá úplne zrušiť, čo by vyvolalo obavy z finančnej nestability.
Zdravotníctvo
Okrem priamych dopadov na americké zdravotníctvo sa aj medzinárodné spoločenstvo môže tiež obávať, že Trump opäť odstúpi zo Svetovej zdravotníckej organizácie (Biden zrušil Trumpovo predchádzajúce odstúpenie v prvý deň v úrade). USA sú najväčším donorom orgánu OSN a ich odpojenie by malo obrovský vplyv na globálne zdravotnícke projekty.
Interrupcie boli v tejto predvolebnej kampani jednou z najväčších obáv voličov. Trump, ktorý vyhlásil víťazstvo za zvrátenie práva žien na interrupciu prostredníctvom Roe vs. Wade, povedal, že by vetoval federálny zákaz, pričom by právomoc rozhodovať o tom, do akej miery je interrupcia povolená alebo nie, by sa ponechala štátom.
Automobilový priemysel
Víťazstvo Donalda Trumpa pravdepodobne poškodí európske automobilky. „Chcem, aby sa nemecké automobilky stali americkými automobilkami,“ povedal Trump nedávno svojim priaznivcom a sľúbil „najnižšie dane, najnižšie náklady na energiu a najnižšiu regulačnú záťaž“ pre výrobcov automobilov, ktorí sa rozhodnú presunúť výrobu do USA.
Republikáni tiež prisľúbili, že zrušia Bidenov mandát pre elektrické vozidlá, ktorého cieľom je zabezpečiť, aby polovica všetkých nových áut a nákladných vozidiel predaných v roku 2030 mala nulové emisie.
Trumpovo znovuzvolenie by tiež mohlo znamenať zlú správu pre Airbus a zvyšok európskeho leteckého sektora s možnou vlnou leteckého protekcionizmu zameraného na záchranu Boeingu z nepokojných vôd. Veľkou neznámou je tiež postoj k lodnej doprave, ktorá vysokými clami trpí najviac.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)