S edukáciou v tomto smere je ideálne začať čo najskôr. „Z nášho pohľadu je vhodné, aby rodičia zoznamovali deti s konceptom peňazí, plánovaním príjmov a výdavkov, vytváraním finančnej rezervy na horšie časy, sporením a ďalšími súvisiacimi záležitosťami už pomerne od útleho veku, teda od okamihu, keď je dieťa schopné tieto chápať,“ hovorí Eduarda Hekšová. Na prvom stupni už potom vďaka nadobudnutým znalostiam môžu pokročiť o niečo ďalej.
V čom sa podľa prieskumu Česi aj Slováci zhodujú, je ideálny vek, v ktorom by dieťa malo začať vreckové dostávať. U oboch krajín je to približne vo medzi 8. a 10. rokom veku dieťaťa. To tiež zodpovedá všeobecným poučkám o tom, že deti by mali vreckové začať dostávať počas dochádzky na prvý stupeň základnej školy.
Pre komplexné vzdelávanie je však potrebné ísť ešte ďalej. „Deti by mali byť postupne zoznamované aj s rodinným rozpočtom, s princípmi krátkodobého a dlhodobého sporenia au starších detí tiež s možnosťami zhodnotenia úspor. Tým sa naučí nielen spravovať svoje financie, ale aj plánovať a pripravovať sa na budúcnosť,“ vysvetľuje Andrea Machálková.
Čo sa týka výšky vreckového, rozptyl je veľmi široký. Z dát vyplynulo, že v oboch krajinách sa výška ročného vreckového pohybuje od čiastok okolo 20€ až po čiastky do 300€. Na samotnú výšku má okrem finančnej situácie rodičov často vplyv aj vek dieťaťa.
Čo sa týka ideálnej výšky vreckového, záleží na rodinnom rozpočte a finančnej situácii. Vreckové by ale vždy malo reflektovať, na čo je určené. „Ak je vreckové určené iba na drobné výdavky, môže byť nižšie. V prípadoch, keď deti samé z vreckového hradia väčšie výdavky, ako napríklad telefónny paušál, školské obedy alebo dopravu, by vreckové malo byť adekvátne vyššie,“ opisuje Andrea Machálková.