Učitelia kritizujú zbrklosť, ministerka sa za rýchlosť chváli
Podobne rozdelená je aj odborná verejnosť v Poľsku. Niektorí pedagógovia sa domnievajú, že stopka domácim úlohám môže byť unáhlená. Všeobecne si učitelia myslia, že sa to stalo príliš rýchlo, príliš zbrkle a že sa o tom príliš málo hovorilo, povedal vedúci Únie poľských učiteľov Slawomir Broniarz.
Ministerka školstva Barbara Nowacka oznámila zavedenie nového prístupu k domácim úlohám zhruba mesiac po nástupe do úradu. Ale práve v tejto rýchlosti a rozhodnosti vidí najväčšiu devízu „Keď som čítala výskumy týkajúce sa duševného zdravia detí, ich preťaženia učením, príčin depresií, napätia, stresu alebo straty záujmu o učenie, tak jedným z faktorov, ktorý sa dal najrýchlejšie odstrániť, bola záťaž domácich úloh,“ povedala.
Záťaž, či údajná záťaž domácimi úlohami bola vlani tiež jednou z dôležitých predvolebných tém av priebehu kampane získala značnú pozornosť. Komentátor webu denik.cz Luboš Palata povedal, že rušenie úloh je v krajine pokusom o inklúziu. V Poľsku sú výrazné sociálne rozdiely a pre školákov zo znevýhodnených rodín bolo náročnejšie úlohy spracovávať. „Je to šanca pre rodiny zo sociálne chudobnejších rodín vyrovnať krok s bohatšími rodinami,“ domnieva sa komentátor.