Výpadok komunikačných a internetových služieb v pásme Gazy vstúpil do ôsmeho dňa, piatka, a je najdlhším od začiatku izraelskej agresie v pásme, teda od začiatku vojny Izraela s palestínskym hnutím Hamas. Čiastočne funguje spojenie na severe oblasti, informovala dnes palestínska agentúra WAFA. Nefungujúce komunikačné služby komplikujú prácu záchranárom a humanitárnym organizáciám a tiež sťažujú získavanie informácií o situácii v pásme Gazy.
Paltel a Ooredoo – dve hlavné telekomunikačné spoločnosti operujúce v Pásme Gazy oznámili výpadok minulý piatok. Dnes firma Ooredoo uviedla, že jej služby čiastočne fungujú na severe.
Zamestnanci firmy Paltel uviedli, že nemôžu telekomunikačné body v oblasti opraviť, lebo sa k nim z bezpečnostných dôvodov ťažko dostávajú. Chýba im aj materiál na opravu.
Podľa agentúry WAFA zomreli minulý týždeň dvaja zamestnanci firmy, keď opravovali telekomunikačnú infraštruktúru v oblasti Chán Júnisu a zasiahla ich strela. Práve v centrálnej časti Pásma Gazy a na juhu sa niekoľko týždňov sústreďujú boje izraelskej armády, ktorá začala pozemnú operáciu koncom októbra na severe, ktorý z veľkej časti zničilo jej bombardovanie.
Väčšina obyvateľov sa počas novembra a decembra presunula na juh Pásma Gazy a asi milión ľudí sa tiesni na juhu v oblasti mesta Rafáh, ktoré je hraničným prechodom do Egypta.
Tento problém komplikuje prácu aj palestínskemu Červenému polmesiacu, ktorého zdravotníci sa neskoro dostávajú k zraneným alebo sa k nim nedostanú vôbec.