fbpx

V Nemecku sa skloňuje zatváranie závodov Volkswagen. Ohrozí to pracovné miesta na Slovensku?

Ilustračné foto. Zdroj: TASR/DPA

VW, ktorý riadi väčšinu predajov Volkswagenu, je prvou z jeho značiek, ktorá podstúpila znižovanie nákladov s cieľom ušetriť do roku 2026 10 miliárd eur, pretože sa pokúša zefektívniť výdavky, aby prežila prechod na elektrické autá.

Výhra AfD im nehrá do karát

VW za posledných päť rokov stratil takmer tretinu svojej hodnoty, čím sa stal najhorším spomedzi veľkých európskych automobiliek.

Čelí náročným výzvam v Európe, USA a najmä v Číne, kde domáci výrobcovia elektrických vozidiel na čele s BYD otvárajú novú kartu a získavajú svoj podiel na trhu. Za posledné dva roky stratil VW viac hodnoty akcií ako ktorýkoľvek veľký konkurent.

Plány Volkswagenu sú poslednou ranou pre nemeckého kancelára Olafa Scholza, ktorého trojkoalícia bola v nedeľu ťažko skúšaná v regionálnych hlasovaniach, v ktorých krajne pravicová strana Alternatíva pre Nemecko zvíťazila v prieskume v jednom štáte a na druhom mieste v Sasku.

Carsten Brzeski, globálny vedúci makroekonomických oblastí v ING Research, uviedol, že rozhodnutie zdôraznilo dôsledky rokov ekonomickej stagnácie a štrukturálnych zmien bez rastu.

„Ak bude musieť takáto priemyselná ťažká váha zavrieť továrne, môže to byť už dlho očakávaný signál, že (nemecké) opatrenia hospodárskej politiky je potrebné výrazne zintenzívniť.“

Nemecké ministerstvo hospodárstva uviedlo, že manažment VW sa musí správať zodpovedne v náročnom trhovom prostredí, ale odmietlo konkrétne komentovať plánované škrty.

IG Metall uviedol, že rozhodnutie „otrasie základmi“ Volkswagenu, ktorý je najväčším priemyselným zamestnávateľom v Nemecku a najväčším európskym výrobcom automobilov podľa tržieb.

Cavallo v rozhovore na intranete Volkswagenu uviedla, že vedenie urobilo v posledných rokoch „mnoho nesprávnych rozhodnutí“, vrátane toho, že neinvestovalo do hybridov alebo bolo rýchlejšie vo vývoji cenovo dostupných elektromobilov na batérie.

Situácia na Slovensku

Namiesto zatvárania závodov by predstavenstvo malo znižovať zložitosť a využívať synergie v rámci plánov skupiny Volkswagen, povedal Cavallo.

Volkswagen na Slovensku nebude prepúšťať zamestnancov v bratislavskom a martinskom závode v súvislosti s nedávnym oznámením materskej skupiny o možnom zatváraní závodov vo svete. V utorok to pre TASR uviedla hovorkyňa spoločnosti Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovič Makayová.

„Na konci minulého roka sme začali s výrobou nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb a zároveň sa pripravujeme na nábeh nového, plne elektrického SUV Porsche Cayenne. V tejto súvislosti aj naďalej priebežne prijímame nových zamestnancov, najväčší dopyt je po odborníkoch s elektrotechnickým vzdelaním,“ priblížila hovorkyňa.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie