V Českej republike vyvolal jeden z obchodných reťazcov veľký záujem tým, že otvoril nový typ predajne so zameraním na výrazné zľavy. Podobný koncept už spoločnosť skúsila aj na Slovensku pred niekoľko rokmi, keď otvorila dve predajne. Tie však po určitom čase zatvorila a v súčasnosti neplánuje ich znovuobnovenie.
Lidl v Česku spôsobil veľký rozruch otvorením svojej prvej outletovej predajne v krajine, ktorá zaujala zákazníkov atraktívnymi zľavami, píše idnes.cz. Pred otvorením obchodu sa pred vchodom vytvoril až sedemdesiatmetrový rad.
Hovorkyňa spoločnosti v Česku, Eliška Froschová Stehlíková, uviedla, že ciele predajne spočívajú v zabezpečení stabilného predajného kanála pre tovar, ktorý musí uvoľniť miesto novým akciovým produktom v bežných predajniach. V týchto outletových predajniach si zákazníci nenakúpia potraviny. Sortiment zahřňa spotrebný tovar, ktorý sa nepodarilo predať v bežných obchodoch, ako napríklad oblečenie, domáce náradie, športové potreby, hračky, kuchynské spotrebiče a sezónne produkty.
Ak sa tento koncept osvedčí, reťazec plánuje rozšírenie aj do ďalších miest v Českej republike. Na Slovensku reťazec podobný typ predajne testoval už v minulosti. Prvá prevádzka vznikla v roku 2019 v Ilave a druhá v roku 2021 v Liptovskom Hrádku. Po určitom čase boli obe predajne zatvorené.
Hovorkyňa spoločnosti na Slovensku, Adriana Maštalircová, pre tvnoviny.sk vysvetlila, že tieto outletové predajne boli od začiatku plánované ako dočasný projekt, ktorý ponúkal stopercentne kvalitný tovar za výpredajové ceny. Maštalircová dodala, že momentálne reťazec neplánuje otvoriť nové outletové predajne na Slovensku. Zákazníci však môžu naďalej využívať široký výber produktov za nízke ceny v bežných predajniach Lidl po celom Slovensku, uzavrela hovorkyňa.
View this post on Instagram