Experti sa na sociálnych sieťach pravidelne pochvália vychytávkami, ktoré nám pomôžu uľahčiť každodenný život alebo nás upozorňujú pred nebezpečnými prvkami. Pred jedným takým vystríha motoristov odborník na jazdu.
Okná, klimatizácia či stierače. Každý prvok v našich autách má vlastné ovládanie, ktorým sa spúšťa. Odborník na jazdu upozorňuje na sociálnych sieťach všetkých vodičov, že vo vozidle nájdeme jedno z mnohých tlačidiel.
Vystríha motoristov pred jeho použitím, pretože môže byť po stlačení „nebezpečné“. Ideálne je vyhnúť sa mu za každú cenu, ak si jeho význam predtým nenaštudujete v manuáli, píše portál Mirror.
Tvorca obsahu @carknowledge_ pravidelne ponúka na TikToku špičkové tipy na autá, triky pre krištáľovo čisté čelné sklo a odhaľuje všetky skryté drahokamy, o ktorých ste ani netušili, že vaše auto skrýva.
Upozorňuje však ľudí, „99 % vodičov ignoruje toto nebezpečné tlačidlo v aute“. Vo videu vysvetľuje, o ktoré tlačidlo ide a prečo by ste mu mali venovať opatrnosť pri manipulácii.
„Tlačidlo, o ktorom hovorím, je toto ‚vypnutie‘, čo je systém stabilizácie karosérie vozidla, známy aj ako protipreklzový systém vozidla,“ poukázal na notoricky známe tlačidlo, ktoré v aute nestláčajte.
@carknowledge_ The car buttons that novice drivers most easily overlook!#car #tips #driving ♬ original sound – Driver_Arya_
Uviedol, že táto vychytávka je „v predvolenom nastavení povolená“ a „nesmiete sa jej dotknúť“, pretože jej stisnutie znamená, že „po stlačení sa protišmykový systém automaticky vypne“.
Potom upozornil, že ak sa deaktivuje pri prudkom zatáčaní alebo prudkom zrýchľovaní, „vozidlo sa pravdepodobne dostane do šmyku“ a v extrémnych scenároch sa môže dokonca „prevrátiť“.
Experti sa domnievajú, že trakčnú kontrolu síce môžete vypnúť, ale „občas to budete potrebovať“. Odporúčajú, že: „bezpečnostnú funkciu môžete vypnúť, aj keď je potrebná len zriedka. Kontrola trakcie však musí zostať aktivovaná v jazdných situáciách, ako je silný dážď, sneh alebo poľadovica.“
Okrem toho varujú: „Kontrola trakcie môže byť rozdielom medzi pobytom na ceste a nárazom auta v dôsledku šmyku, a to aj vtedy, keď sú cesty mokré alebo zľadovatené.“
Medzitým sa zasadzujú o to, aby bola funkcia aktivovaná „väčšinu času“, dokonca aj v momentoch, keď sa poveternostné podmienky „zdajú bezpečné“, ako preventívne opatrenie pre pokoj vodičov.