Maďarský úrad hospodárskej súťaže (GVH) začal dozorné konanie proti aerolinke WizzAir kvôli údajnému porušeniu zákazu nekalých obchodných praktík. Aerolinka mala uviesť nesprávne informácie pri procese rezervácií.
Vyhlásenie o začatí dozorného konania proti WizzAir uverejnil GVH na svojich webových stránkach. Aerolinka mala porušiť požiadavky transparentnosť a zatajiť dôležité informácie o poplatkoch za jednotlivé služby.
WizzAir má podľa správy GVH nespoľahlivý rezervačný systém, ktorý ukazuje odlišné poplatky za jednotlivé služby v závislosti od toho, či je zákazník na telefóne či počítači. Okrem toho mala spoločnosť zatajiť, že za ceny, ktoré sa v rezervačnom systéme objavujú, nebude môcť svoje služby poskytnúť.
Začatie dozorného konania však podľa GVH neznamená, že sa aerolinka dopustila porušenia. Jeho úlohou je objasnenie situácie a prípadné preukázanie viny. Trvať môže maximálne tri mesiace, hoci sa môže vo výnimočných prípadoch aj predĺžiť.
Nejde pritom o prvý prehrešok WizzAiru v posledných dňoch. Až v sobotu ukončil GVH predchádzajúce konanie, v ktorom zistil, že spoločnosť zatajila, že služby, ktoré boli súčasťou niektorých balíčkov, si ľudia môžu kúpiť aj samostatne. Aerolinka za tento prehrešok dostala pokutu vo výške zhruba 19,5 milióna korún (takmer milióna eur).