Tvorcovia podvodných reklám čoraz viacej zneužívajú známe osobnosti

Reklama
Podvodník obral seniora o peniaze. Zdroj: Pexels/ Sora Shimazaki

Podobný pocit nemajú len dánski novinári, ale už aj členovia tamojšej vlády. Ministerstvo pre digitalizáciu vyzvalo dotknuté mamutie spoločnosti, aby prijali svoj diel zodpovednosti. Súčasne odporučilo všetkým obetiam krádeže identity, aby tieto prípady hlásili na polícii, a to aj s uvedením mena danej sociálnej siete.

Platformám nič nehrozí, naopak môžu zarobiť

„Bolo by naozaj pekné, keby Meta mohla tieto veci konečne odstrániť, stiahnuť ich zo svojich stránok, z Facebooku, z Instagramu a tak ďalej,“ uviedol Michael Busk-Jessen z dánskeho ministerstva financií.

Všetky tieto platformy umožňujú, aby postihnutý zneužitie nahlásil. Potom žiadosť o stiahnutie ešte posudzujú. Nemajú ale mnoho dôvodov na to, aby podobné podvody samy vyhľadávali a bránili v ich zverejňovaní. Za to, že slúžia ako výveska podvodných reklám, im zatiaľ žiadny trest nehrozí. Naopak na tom často zarábajú.

Podozrivo ľahký zárobok, falošná webová adresa

„Keď to vyzerá príliš dobre, tak by som mal zbystriť. Keď mi niekto ponúka peniaze zadarmo alebo nejakú úžasnú formu zárobku bez práce, tak by som mal dávať pozor, či je to naozaj z dôveryhodného zdroja,“ radí šéfredaktor webu Lupa.cz David Slížek, ako takéto podvody rozpoznať.

„Na prvý pohľad si to laik všimnúť nemusí. Najväčšie rozdiely sú v adresách stránok, ktoré bývajú podvrhnuté, nezmyselné alebo pripomínajú adresy oficiálnych inštitúcií alebo médií. Často tieto reklamy odkazujú na stránky, ktoré vyzerajú ako správa či článok z nejakého normálneho média,“ dodal.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie