fbpx

Transparentnú kampaň vedú iba traja prezidentskí kandidáti. Najhoršie je na tom Pellegrini

Peter Pellegrini. Zdroj: TASR/Ján Krošlák

Organizácia Transparency International skúmala transparentnosť kampaní kandidátov na post hlavy štátu. Z jedenástich kandidátov vedú transparentnú kampaň iba traja: Ivan Korčok, Štefan Harabin a Krisztián Forró. Analytici organizácie skúmali transparentné účty kandidátov, zdroje financií a dokladovanie výdavkov.

„V rámci hodnotenia Transparency skúmala kvalitu vykazovania kampaní na povinných transparentných účtoch, spôsob financovania kampane, dodržiavanie základných zákonných náležitostí, ako aj to, či je zabezpečená minimálna informovanosť voličov o kandidátovi,“ priblížila Transparency International.

Do hodnotenia bolo zaradených šesť kampaní, pri ktorých výdavky ku dňu hodnotenia prekročili hranicu 20-tisíc eur. Ide o 4 percentá z limitu výdavkov 500-tisíc eur platiaceho pre prezidentské voľby. Päť kandidátov neviedlo žiadnu platenú kampaň alebo len v minimálnom rozsahu.

Organizácia uvádza, že výsledkom hodnotenia je rozradenie kandidátov na princípe semafora do štyroch kategórií: transparentná kampaň (zelená farba), kampaň s výhradami (oranžová farba), netransparentná kampaň (červená farba) a nedostatok dát/nehodnotené (šedá farba).

Analytici poukazujú aj na fakt, že v týchto voľbách kandidáti zatiaľ investovali do kampane trojnásobne menej peňazí ako vo voľbách v roku 2019.

Hodnotenie „kampaň s výhradami“ získali Ján Kubiš a Andrej Danko. Netransparentnú kampaň podľa Transparency International vedie Peter Pellegrini. Ako hlavné výhrady voči Pellegriniho účtu organizácia uvádza to, že značnú časť výdavkov na kampaň vôbec nevidieť.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie