7. Mercedes triedy C kombi
- Ceny od 45 000 eur
Mercedes urobil s najnovším Mercedesom triedy C výrazný krok vpred. Jeho dizajn môže byť povedomý – dokonca všedný – ale vďaka interiéru v kozmickom veku, širokej škále pohonných jednotiek a uhladeným správaním na ceste patrí kombi Triedy C medzi najlepšie svojho druhu.
Tradične BMW radu 3 prekonalo triedu C, aby si užil radosť z jazdy, a tento trend pokračuje aj s najnovšou generáciou každého z nich. BMW je v sérii zákrut atletickejšie, ale Mercedes má svoju vlastnú príťažlivosť s pružnou, príjemnou jazdou a uvoľneným vystupovaním.
Aj kabína triedy C pôsobí prekvapivo moderne, s obrovskou dotykovou obrazovkou na výšku, ktorá sa dvíha zo stredovej konzoly a spúšťa firemný softvér MBUX. Vďaka množstvu ambientného osvetlenia a zložitých detailov je Mercedes viac ako len párom pre nedávno faceliftované BMW vo vnútri.
Trieda C so 490-litrovým batožinovým priestorom v sebe spája okázalosť a praktickosť ako máloktoré iné kombi a existuje model, ktorý vyhovuje každému vkusu, s benzínovým, naftovým a plug-in hybridným pohonom, ktorý ponúka pôsobivých 100 kilometrov čistých na elektrický dojazd.
6. Volkswagen Passat
- Ceny od 45 000 eur
Volkswagen Passat Sedan je mŕtvy, ale kombi žije do deviatej generácie modelu. Podobne ako v minulosti, ani najnovší model nie je tým najprelomovejším autom, ale je to dobre postavené, inteligentné a atraktívne kombi, ktoré by malo ľahko spĺňať požiadavky väčšiny kupujúcich.
Jednou z oblastí, kde Passat zažiari, je 690-litrový batožinový priestor. Okrem tohto batožinového priestoru ponúka VW obrovské množstvo priestoru aj pre svojich pasažierov. Svojím výkonom ani zapojením vodiča nezapáli svet, no každá cesta by mala byť pohodlná a bez stresu.
5. BMW radu 3 Touring
- Ceny od 50 000 eur
BMW radu 3 Touring zostáva jedným z najkrajších kombi na predaj. Stále ponúka skvelú praktickosť, pričom po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii až 1 510 litrov batožinového priestoru.
Hoci niektorí súperi majú Touring porazený z hľadiska nosnosti, žiadny z nich nedokáže poskytnúť zážitok z jazdy, ktorý BMW vytvorilo vďaka svojmu zadnému náhonu. Ak dávate prednosť pohonu všetkých kolies, je tu aj možnosť verzie xDrive, ktorá by mohla niektorých zákazníkov odradiť od kúpy ďalšieho SUV.
Kabína BMW je krásne postavená a faceliftované modely obsahujú informačný a zábavný softvér značky iDrive 8, ktorý sa sústreďuje okolo zakriveného páru zobrazovacích panelov na prístrojovej doske. Okrem dotykovej obrazovky možno 14,9-palcovú obrazovku infotainmentu ovládať aj tradičným otočným voličom, čo z nej robí jeden z najintuitívnejších systémov na trhu.
4. Mercedes triedy E kombi
- Ceny od 68 000 eur
Mercedes triedy E kombi je prešpikovaný plyšovými materiálmi a luxusnými technológiami, ako by ste pravdepodobne očakávali, a to natoľko, že z hľadiska luxusu sa príliš nelíši od vlajkovej lode Triedy S.
Nastúpte dovnútra a prístrojová doska bude pravdepodobne prvá vec, ktorá vás upúta. 14,4-palcová centrálna obrazovka a dva 12,3-palcové displeje tvoria nastavenie Superscreen Mercedesu. Nie je to tak nabité informáciami ako ešte pôsobivejšia možnosť Hyperscreen, ale stále je tu množstvo dátových technológií, ktoré vám pomôžu zorientovať sa.
Nevýhodou všetkých zvončekov a píšťaliek, ktorých je veľa, je kabína, ktorá pôsobí pomerne kompaktne vzhľadom na veľkosť kombi triedy E. Je to stále veľmi príjemné miesto na sedenie, ale priestor na natiahnutie sa je pre auto tejto triedy trochu obmedzený. Vaša batožina bude mať o niečo viac miesta na dýchanie, ak sa rozhodnete pre mild-hybridný variant, keďže tento má kufor s objemom 615 litrov. K dispozícii je tiež PHEV, ktorý ponúka niektoré lákavo vysoké ekonomické hodnoty, ale stojí to 155 litrov batožinového priestoru.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)