S akými nákladmi by mal prípadný záujemca o prerábku rátať? V akých cenových reláciách sa pohybujú vaše upcyklované výrobky?
Snažíme sa prispôsobiť slovenskému trhu, pretože si myslíme, že v zahraničí sa takáto práca lepšie cení. Pokiaľ máme niečo darované, alebo sme výrobok niekde našli, tak ho do ceny nezarátame. Ak však potrebujeme niečo dokúpiť, alebo musíme nejakú veľmi starú časť vymeniť za novú, tak si to zaúčtujeme do nákladov. Snažíme sa ísť zlatou strednou cestou – aby výrobky neboli ani príliš lacné ani príliš drahé. Veľký kus nábytku stojí od 150 eur, pokiaľ ide iba o doplnok, cena je nižšia.
Je o tieto produkty záujem? Akým spôsobom sa ich snažíte propagovať?
Tomáš: Naše produkty nájdu zákazníci na sashe.sk, Instagrame. Nové produkty tiež zdieľame na svojom Facebooku, no chodievame aj na trhy. Tie však nie sú veľmi produktívne, pretože ľudia nechodia nakupovať nábytky na trhy. Snažili sme sa tiež kontaktovať aj nejakých dizajnérov, ktorí by nám produkty spropagovali.
Dá sa na Slovensku uživiť tvorbou dizajnérskeho nábytku? Majú dizajnéri dostatočné podmienky na tvorbu?
Tomáš: Určite sú úspešní slovenskí dizajnéri nábytku, ktorým sa produkty predávajú. Takýto dizajnéri však vyrábajú nábytok, ktorý je vyrábaný masovo, aby ho ľudia kupovali. My však vyrábame jedinečný nábytok, ktorý je úplne iný bez ohľadu na to, či sa niekomu bude páčiť alebo nie. Keď zákazníci uvidia náš nábytok, tak vedia, že je určite od nás a nikde sme ho neodkopírovali. Máme svoj vlastný štýl, ktorý sa však ťažšie predáva. Na druhej strane si myslím, že dizajnéri majú dostatočné podmienky na tvorbu na Slovensku. Určite sa vedia presadiť. Na Slovensku sa však ľudia pozerajú veľmi na cenu.
Andrea: Slováci majú jeden štýl. Povedia si, že náš nábytok je zaujímavý, ale nevedia experimentovať a nevedia si nejaký ten náš originálny kúsok predstaviť vo svojom príbytku. Preto radšej idú na istotu, „masovku“.
Vy ste predtým žili v zahraničí, konkrétne v Írsku. V čom sú podľa Vás Slováci rozdielni, čo sa týka dizajnu?
Andrea: Slováci sa veľmi riadia tým, čo povedia druhí. Cudzinci sa neboja niečo kúpiť len preto, že sa im to páči, aj keď je to iné.
Tomáš: Tým, že sme dlhé roky žili v zahraničí, nepozeráme sa na svet „slovenskými okuliarmi“. Svet je iný, je 21. storočie a pre mňa je veľmi zvláštne, ak premýšľam nad tým, čo povie niekto iný na to, ako si ja zariadim svoj domov.
Kde vidíte AT Shopku a jej misiu o 5 rokov? Aké sú vaše plány či vízie do budúcnosti?
Boli by sme radi, ak by sa zmenilo zmýšľanie niektorých ľudí v štýle, že si nebudú kupovať také dizajnérske kúsky, ktoré majú všetci ostatní, ale budú hľadať šikovných ľudí z okolia. A tiež by nás potešil zvýšený záujem o naše produkty, avšak budeme stále robiť to, čo aj doteraz, budeme iní.
Plánujete svoj vlastný e-shop ?
Áno, nad tým sme rozmýšľali, dokonca sme si chceli otvoriť aj kamennú predajňu. Nakoniec skôr hľadáme nejaký obchod na spoluprácu, kde by sme zaslali niekoľko našich výrobkoch a on by ich predával. Samostatnú predajňu by sme neuživili a na internete je veľmi veľa stránok, my by sme však radi dali možnosť zákazníkovi produkt ohmatať.