Rast predaja elektromobilov v Európe po troch rokoch spomaľuje. Začína byť tiež zrejmé, že najpredávanejším značkám dochádza dych.
V tabuľke si na vrchných priečkach držia pozíciu tradičné modely so spaľovacím motorom a medzi najžiadanejšími modelmi je práve cenovo najlacnejšie auto na trhu. Výsledky predajov za prvý polrok tohto roka naznačujú, ktorému výrobcovi sa v nasledujúcich mesiacoch bude dariť a koho radosť z možného poklesu predaja isto nepoteší.
Vývoj v Európskom parlamente drží výrobcov v napätí, píše SME. Zamerať sa len na čisto elektrickú platformu sa nemusí vždy vyplatiť, aj keď takéto typy áut sú často na vyspelejšej technickej úrovni. Ich nevýhodou je však stále vyššia cena.
Celkovo za prvý polrok 2024 v Európe zaregistrovali vyše 6,8 milióna nových áut, čo je o štyri percentá viac ako za rovnaké obdobie v minulom roku. Podiel registrácií elektromobilov oproti prvému polroku 2023 stúpol len o 1,7 percenta, no aj tak to znamená, že ich na cestách európskych krajín pribudlo 950-tisíc. Výsledky pochádzajú zo štatistík JATO Dynamics.
Pokles Tesly
Tesla po troch rokoch nepretržitého rastúceho trendu vykazuje pokles o 13 percent. Kým vlani sa Model Y zaradil medzi najpredávanejšie autá, teraz sa v rebríčku prepadol až na ôsme miesto. Felipe Munoz, analytik JATO Dynamics, vidí za poklesom predajov Tesly tri dôvody.
„Po prvé vieme, že žiadna značka nemôže udržať rast s obmedzeným produktovým radom, ktorý začína starnúť. Po druhé, rastúca konkurencia iných značiek, ako je BMW, nepochybne ovplyvní jej registrácie, a po tretie, stratégia znižovania cien spoločnosti Tesla v roku 2023 už nemá rovnaký účinok, pretože čoraz viac čínskych značiek ponúka vozidlá za konkurencieschopné ceny,“ analyzuje expert.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)