TENTO fast food hlási STOPKU v expanzii na Slovensku: Má ešte u nás budúcnosť?

Burger King, expanzia, stop, fast food, Slovensko
Ilustračné foto Zdroj: Pexels/Valeria Boltneva. SHOX art
Reklama

Zatiaľ čo niektoré fastfoodové reťazce rozširujú svoju sieť aj do menších miest, Burger King na Slovensku zatiaľ nové prevádzky neotvorí. Nedávne správy naznačovali, že McDonald’s plánuje expanziu do lokalít, kde doteraz nepôsobil. Podobné ambície má aj KFC, a dokonca sa hovorí o vstupe ďalších globálnych značiek na slovenský trh.

Burger King momentálne prevádzkuje osem reštaurácií – z toho štyri sa nachádzajú v Bratislave, zatiaľ čo Zvolen, Liptovský Mikuláš, Košice a Prešov majú po jednej pobočke, uvádzajú Aktuality. Objavili sa špekulácie, že značka by mohla expandovať v rámci nových developerských projektov, napríklad na východnom Slovensku.

Nečakaná prekážka pre reťazec

Podľa informácií portálu Aktuality.sk sa však tento scenár s najväčšou pravdepodobnosťou nenaplní. Dôvodom je právna situácia týkajúca sa franšízy. Aktuálnym prevádzkovateľom Burger Kingu na Slovensku je spoločnosť AmRest, ktorá však od februára 2022 nemá zmluvu umožňujúcu ďalší rozvoj značky. „Od februára 2022 nemá AmRest zmluvu pre rozvoj značky Burger King. AmRest však naďalej prevádzkuje reštaurácie Burger King, ktoré vlastní na Slovensku,“ potvrdil Jiří Vlach, brand manažér Burger Kingu pre Slovensko a Česko.

Práva na expanziu Burger Kingu v súčasnosti drží Rex Concepts, čo znamená, že iba táto spoločnosť môže otvárať nové prevádzky. Teoreticky by mohla umožniť rozšírenie siete aj AmRestu, no zatiaľ nie je jasné, či sa tak stane. Podľa dostupných informácií sa v blízkej dobe žiadne nové reštaurácie Burger King na Slovensku neplánujú

Nádej stále existuje

Napriek súčasným obmedzeniam spoločnosť AmRest verí, že v budúcnosti bude priestor na rozšírenie siete. „Trh rýchleho občerstvenia stále ponúka príležitosti, najmä v lokalitách vhodných pre drive-thru koncepty. Preto sa obmedzení pri budúcej expanzii neobávame,“ dodal Vlach.

Burger King tak čaká výzva, ako si udržať priazeň zákazníkov v čase silnej konkurencie. S expanziou sa síce momentálne nepočíta, no spoločnosť sa bude musieť sústrediť na marketing a zlepšenie zákazníckej skúsenosti, aby zostala relevantným hráčom na trhu.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis