Pre veľkosť „swiftekonomiky“ existuje skratka HSP – teda hrubý Swift produkt. Je to obdoba HDP, ak by „swiftmánia“ bola štát. V ekonomických analýzach sa totiž HDP často objavuje ako najvhodnejší parameter na sledovanie ekonomického vplyvu fanúšikovskej základy.
V porovnaní s hrubým domácim produktom Spojených štátov predstavuje HSP v odhadovanej výške cez 9 miliónov eur, ale na rebríčku štátov podľa HDP by „swiftekonomika“ patrila na 168. priečku: hneď za Fidži, ale pred štátmi ako Aruba, Andora alebo Surinam – a 39 ďalších.
Vplyv Taylor Swiftovej a jej koncertov na spotrebiteľské správanie vo svojom pravidelnom Prehľade ekonomickej aktivity dokonca spomína aj americká centrálna banka.
Miliardárkou v 33 rokoch
Príjmy popovej hviezdy z jej súčasného amerického turné zvýšili jej čistý majetok na 1,1 miliardy dolárov (cez 1 miliardu eur), uviedla nedávno agentúra Bloomberg. Stala sa tak jedným z mála umelcov, ktorí získali desaťciferný majetok takmer výhradne zo svojej hudby.
Medzi dolárových miliardárov sa dostala vďaka svojmu rovnomennému koncertnému turné, ktoré v auguste skončilo v Spojených štátoch. Podľa analýzy agentúry Bloomberg prinieslo 53 koncertov hrubému domácemu produktu USA 4,3 miliardy dolárov (takmer 4 miliardy eur). Agentúra Bloomberg pritom označila svoju analýzu za veľmi konzervatívnu, založenú iba na aktívach a výnosoch, ktoré možno potvrdiť alebo vysledovať z verejne zverejnených údajov.