fbpx

Taylor Swift mieri s turné do európskych miest. Záujem o vstupenky raketovo rastie

Taylor Swift na koncerte. Zdroj: X/Elisa⸆⸉

Americká country-popová speváčka Taylor Swiftová sa v rámci svojho turné s názvom Eras, ktorú plánuje od mája do augusta, chystá hneď do niekoľkých európskych metropol. Dopyt po tejto popovej dive, vo Štokholme vzrástol oproti minulému obdobiu spred roka až o šesťnásobne, uviedla španielska spoločnosť eDreams.

Zvýšený dopyt je aj po vstupenkách v ďalších mestách, kde má speváčka vystúpiť. Záujem vo Varšave je vyšší o 339 percent, v škótskom Edinburgu je o 176 percent, v Liverpoolu o 133 percent a v Paríži o viac ako sto percent. Výrazne sa zvýšil záujem aj o vystúpenia v Zürichu, Lyone, Miláne, Amsterdame, Viedni a Madride, kde speváčka tiež príde, informovala agentúra Reuters. Podľa spoločnosti eDreams, ktorá sa predajom vstupeniek zaoberá, vzrástol záujem aj o lety z USA do Európy.

Najlacnejšie lístky na jej parížsky koncert stoja takmer 730 eur. Speváčka však vo francúzskej metropole vystúpi viackrát, no tam už cena za najlacnejší lístok bude stáť viac ako 970 eur. V Mníchove je potom možné najlacnejšie lístky kúpiť za necelých 485 eur, vo Varšave potom cena veľmi záleží na termíne koncertu. Zatiaľ čo na 1. augusta stoja najlacnejšie lístky necelých 646 eur , o dva dni neskôr už vychádzajú na takmer 2 300 eur.

Úplným rekordérom je jeden z milánskych termínov, ktorý je organizovaný na futbalovom štadióne klubu AC Miláno San Siro a tam stojí v prepočte cez 3 tisíc euro.

Eras ako továreň na peniaze

Fanúšikovia Taylor Swiftovej za niekoľko posledných rokov vytvorili ekonomickú silu porovnateľnú s malými štátmi. Americká asociácia cestovného ruchu odhadla ekonomický prínos prvej časti koncertného turné Eras, ktorý obsahuje 53 koncertov v najväčších amerických mestách, na viac ako 9 miliónov eur. Len šesť koncertov v Los Angeles údajne prinieslo mestu v prepočte vyše 30 miliónov eur, z toho vyše pol miliardy na predajných daniach (alternatíva k DPH, už v USA nemajú, pozn. red.) a dvesto miliónov na ubytovacích poplatkoch.

Podľa výskumnej agentúry QuestionPro totiž fanúšikovia Taylor Swiftovej minú v súvislosti s koncertom v priemere vyše 1200 eur, čo je takmer dvojnásobok toho, čo pôvodne plánovali.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie