Pri rýchlom vyhľadávaní na YouTube, TikToku alebo Instagrame nájdeš nekonečné množstvo videí o kórejských obchodoch so zmiešaným tovarom. V týchto klipoch influenceri predvádzajú „stanice“ s instantným ramenom, recenzujú občerstvenie a nápoje alebo sledujú online trendy, ako napríklad stravovanie sa celý deň len potravinami z obchodov s hotovými jedlami.
Tieto videá sa ukázali ako víťazná stratégia ich tvorcov. Jiny Maeng, austrálska tvorkyňa obsahu, ktorá sa narodila v Južnej Kórei, začala natáčať videá na túto tému po tom, čo videla, ako sa podobné klipy stali virálnymi na internete. Sú jej najsledovanejším obsahom, pričom jej tri najlepšie videá na YouTube nazbierali spolu 76 miliónov pozretí – a po ďalších niekoľko miliónov pozretí na TikToku a Instagrame.
„Kórea sa sama stala trendom na sociálnych médiách,“ povedala. „Myslím, že aj preto sú samoobsluhy také populárne, pretože ľudia teraz zbožňujú chodiť do Kórey, je to jednoducho jedna z vysnívaných lokalít, kam chcú ľudia ísť. Takže vidieť, ako tieto videá tak trochu predbiehajú online, je pre Kórejčana vlastne naozaj skvelý zážitok.“
Podľa jej slov si však austrálski a americkí diváci obľúbili tieto samoobsluhy aj pre samotný faktor „novosti“. Podľa nej je nákup, varenie a konzumácia instantných rezancov ramen v obchode s potravinami „ohromujúci“ pre tých, ktorí sú zvyknutí na „sparťanskejší“ obchod západného typu.
Ako príklad uviedla obchody v Sydney, kde žije. Mnohé kaviarne a iné obchody zatvárajú o 15.00 h – na kórejské pomery smiešne skoro. A hoci v Austrálii existujú obchody 7-Eleven, podobne ako v USA, zvyčajne sú pripojené k čerpacím staniciam a majú „veľmi obmedzený“ výber spracovaných potravín, ako sú mäsové koláče, sendviče a šišky.
Profesor Čang uviedol, že tieto online videá pomohli zvýšiť popularitu predajní rýchleho občerstvenia v Kórei. „Je to kombinácia ich odlišnosti a účinného marketingu prostredníctvom sociálnych médií, ktorá zvýšila ich popularitu,“ povedal.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)