Playboy, ktorý sa preslávil celosvetovo známym pánskym časopisom, by čoskoro mohol znova vlastniť Hefner. Cooper Hefner, najmladší syn zosnulého zakladateľa Playboya Hugha Hefnera, totiž chce značku odkúpiť späť. V pondelok spolu so skupinou investorov za ňu ponúkol spoločnosti Playboy Group 100 miliónov dolárov.
Pod spoločnosť Playboy Group patrí aplikácia pre sociálne médiá a výroba spodnej bielizne. K piatku mala firma trhovú hodnotu vyše 50 miliónov dolárov. Spoločnosť vstúpila na burzu v roku 2021 cez účelovú akvizičnú spoločnosť (SPAC). Odvtedy ale akcie firmy klesli o viac ako 90 percent, píšu novinky.cz.
„Je to skvelá americká spoločnosť a skvelá americká značka aj mimo môjho osobného vzťahu, ktorý k nej mám,“ povedal pre Wall Street Journal 33-ročný Hefner. „Ale bolo s ňou nakladané až do stavu potenciálnej neexistencie,“ dodal.
Hefner chce kúpiť značku Playboy a duševné vlastníctvo a súkromne vydávať publikácie pod svojou investičnou spoločnosťou Hefner Capital. Zostávajúce časti Playboy Group by mali podľa jeho návrhu pokračovať ako samostatná spoločnosť pod novým názvom s tým, že tá by v novo vzniknutom Playboyi získala desaťpercentný podiel.
Sám Hefner chce byť na čele nového Playboya a stať sa jeho generálnym riaditeľom. Isté skúsenosti už má, pretože v minulosti zastával tri roky, do roku 2016, funkciu kreatívneho riaditeľa firmy.
Zakladateľ Playboya Hugh Hefner zomrel v roku 2017. Okrem Coopera mal ešte ďalšie tri deti. Spoločnosť prestala na domácom trhu v USA vydávať pravidelný tlačený časopis v roku 2020 a prešla na online obsah. Cooper Hefner a zvyšok rodiny odvtedy predali svoje zostávajúce podiely.
Spoločnosť Playboy v dnešnej podobe príliš nepripomína tlačenú publikáciu, ktorú Hugh Hefner v roku 1953 založil. Vtedy bol časopis zameraný na sofistikované mužské publikum. Jeho obsah vypĺňali zasvätenými textami slávni novinári a autori a obrázky s nahotou. Počas rokov sa Playboy presunul aj na produkciu videa, predaj tovaru a v jednej chvíli poskytoval aj prenájom limuzín.
V ére šíriacej sa pornografie na internete a klesajúcich príjmov z reklamy sa spoločnosť postupne premenila. Playboy Group sa po vstupe na burzu v roku 2021 zamerala na licencovanie loga a predaj spodnej bielizne a ďalšieho tovaru. Pred troma rokmi kúpila za 30 miliónov dolárov platformu na tvorbu obsahu Dream a začlenila ju do služby Centerfold. Tá mala konkurovať sociálnej sieti OnlyFans, ktorá sa zameriava na dospelých.
V súčasnosti je Playboy v strate s dlhom presahujúcim 200 miliónov dolárov. Predáva niektoré maloobchodné aktíva, znižuje náklady a vyjednáva novú dohodu s veriteľmi, ktorá má firme poskytnúť viac času na splatenie dlhu. Podľa Hefnera boli akvizície Playboya neuvážené a firma zle riadená.