fbpx

Šperkári vetria zmenu, čoraz viac mužov dostáva od žien zásnubné prstene

Ilustračná fotografia. Zdroj: freepik.com

Čiastočne spolu s prudko rastúcim trhom s inkluzívnou a rodovo neutrálnou módou si šperky všeobecne obľúbilo viac mužov. V spoločnosti Eternate podľa jej vyhlásenia v roku 2021 tvorili pánske šperky 7,2 percenta všetkého predaja. Dnes sa toto číslo blíži 15 percentám. V spoločnosti Grown Brilliance rastie predaj pánskych šperkov dvakrát rýchlejšie ako predaj dámskych radov.

Niektorí ľudia tiež s vývojom spoločenských postojov spochybňujú tradičnú symboliku zásnubného prsteňa. Generálny riaditeľ newyorského klenotníctva Le Vian Eddie LeVian opisuje prax pánskeho zásnubného prsteňa ako odraz meniacej sa dynamiky vo vzťahoch a láske. Sám nosí zásnubný prsteň. „Ako manžel, ktorý hrdo nosí svoj diamantový zásnubný prsteň, ktorý mi pred 38 rokmi darovala moja žena Miranda, som bol priamym svedkom rastúceho prijatia tejto praxe,“ hovorí.

Kalifornská odborníčka na randenie Talia Korenová, ktorá vedie podcast Dating Intentionally, dala svojmu terajšiemu snúbencovi zásnubný prsteň asi týždeň po tom, čo ju požiadal o ruku. „Naozaj nechápem, prečo v heterosexuálnom vzťahu žena prsteň nosí, ale muž nie,“ hovorí. „Prečo by muž nemohol mať pred svadbou symbol záväzku na svojej strane,“ dodáva.

Korenová osobne nepozná nikoho ďalšieho, kto by sa rozhodol darovať zásnubný prsteň mužovi, ale na základe jej pozorovania sa zdá, že niektoré páry o to majú záujem. Domnieva sa, že chcú zladiť vlastný proces zasnúbenia so svojimi hodnotami. Hovorí tiež, že od tej doby, čo dala svojmu snúbencovi prsteň, sa na ňu niektoré ženy obrátili s tým, že to bol skvelý ťah. Nie všetky s tým však súhlasia – niektoré jej sledujúce na sieti Instagram sa nad týmto nápadom pohoršovali.

Mnohí šperkári veria, že sa táto prax bude rozširovať – ​​a že sa stane hlavným prúdom, najmä s tým, ako si ju osvojí viac ľudí, vrátane celebrít. „Pre mnoho párov sa stal dôležitým šperkom,“ hovorí odborníčka z kanadskej svadobnej publikácie The Kit Alison McGillová.

A dôležitý je podľa LeViana fakt, že rastie aj dopyt, čo znamená, že rastú aj tržby. „Z obchodného hľadiska predstavuje vzostup pánskych zásnubných prsteňov lukratívnu príležitosť pre klenotníkov i podnikateľov. S rastúcim trhom, ktorý túži objavovať nové prejavy lásky a záväzku, existuje obrovský potenciál na uspokojenie rôznorodého vkusu a preferencií,“ hovorí.

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie