Sociálna poisťovňa požiadala o predvolanie 9-mesačného bábätka. Zomrelo pred dvadsiatimi rokmi, bol to šok pre jeho starú mamu

pošta obálka pošta schránka sociálna poisťovňa
Ilustračná fotografia a snímka budovy, v ktorej sídli Sociálna poisťovňa. Zdroj: ISTOCK/lolostock, FOTO TASR/Jaroslav Novák
Reklama

Sociálna poisťovňa odoslala list na meno deväťmesačného chlapca, ktorý zomrel pred dvadsiatimi rokmi. Jeho stará mama, pani Helena, sa dozvedela o predvolaní na jeho meno počas svojich narodenín, čo jej spôsobilo obrovský šok. Po tejto tragickej udalosti zistila, že ide o ľudskú chybu v poisťovni.

Bolestný šok pri otvorení schránky

Pani Helena z Popradu nemohla uveriť, že na meno jej mŕtveho vnuka prišlo predvolanie zo Sociálnej poisťovne. Doručenku na meno svojho vnuka našla v schránke, informuje o tom portál noviny.sk.

​“Tak otvorila som schránku a bolo to na moje narodeniny. Ja som myslela, že tam pri schránke odpadnem, pretože to sa nedalo precítiť, keď na mŕtveho vnuka mi príde predvolanie zo Sociálnej poisťovne, “ opísala bolesť stará mama zosnulého chlapca, pani Helena.

Jej vnuk zomrel pred dvadsiatimi rokmi ako deväťmesačné dieťa, čo šok ešte umocnilo. „Zomrel na Slovensku, narodil sa na Slovensku a všetko mal ohlásené 100 percentne na Sociálnej poisťovni, “ zdôraznila.

List nebolo možné prevziať

Tieto informácie pani Helene potvrdili aj zamestnankyne v pobočke poisťovne v Poprade, ktoré jej oznámili, že všetko je správne zaznamenané v systéme. Obsah zásielky sa však stará mama nedozvedela, pretože list bol adresovaný do vlastných rúk jej mŕtveho vnuka a ona nemala plnú moc.

„To sa nedá pochopiť v dobe internetovej, že tieto veci sa môžu stať, “ tvrdí pani Helena. Tento príbeh je o to smutnejší, že pani Helena pred dvomi rokmi stratila manžela, a krátko nato jej náhle zomrel aj otec spomínaného vnuka. „Pretože stratiť manžela, stratiť syna, stratiť vnuka a obnoviť tú bolesť, to je strašné, “ povedala stará mama zosnulého chlapca.

Sociálna poisťovňa uznala ľudskú chybu

Sociálna poisťovňa v odpovedi uviedla, že systém nezlyhal, ale došlo k ľudskému pochybeniu. „Sociálna poisťovňa písomne kontaktovala pozostalých, teda potomkov po synovi pani Heleny, kvôli vysporiadania nárokov v Sociálnej poisťovni. Ľudským pochybením sme odoslali túto zásielku aj na kontaktné údaje zosnulého maloletého vnuka, za čo sa pani Helene aj celej rodine zosnulého maloletého Sociálna poisťovňa ospravedlňuje,“ informoval hovorca poisťovne Martin Kontúr.

Zodpovedná osoba však za túto chybu nebola potrestaná. Smutným dôsledkom tejto chyby je, že pani Helena musela opäť prežiť najbolestivejšie chvíle v jej živote.

„Je to veľká bolesť v srdci a nedá sa to opísať ani nedá sa to ničím nahradiť. Kto je zodpovedný za tieto veci, nech si zodpovie, že prečo to tak urobili, aby sa to nestalo aj iným ľuďom, “ dodala pani Helena.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na[javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark (VIDEO)
Najčítanejšie v kategórii Z domova