Slovenská pošta kráča s dobou: Zavádza novinku pri platení aj veľmi žiadanú službu

Reklama
Ilustračné foto. Zdroj: TASR, Freepik

Slovenská pošta prišla s novinkou, čím sa priblížila k službám 21. storočia. Dôjde zároveň k urýchleniu práce doručovateľov.

Slovenská pošta napreduje v digitalizácii svojich služieb. Pre svojich klientov pripravila skvelú novinku. V rámci zvyšovania komfortu klientov postupne rozširuje možnosti platieb u poštových doručovateľov. Odteraz môžete požadovanú sumu uhradiť aj cez prah vašich dverí bezkontaktne, píše portál Aktuality s odvolaním sa na hovorcu pošty Martina Guziho.

„Klienti po novom na uhradenie sumy môžu využiť platobnú kartu, smart hodinky či telefón. Umožňujú im to nové multifunkčné zariadenia, ktoré pošta postupne nasadzuje do užívania. Platba v hotovosti u doručovateľov ostáva, samozrejme, dostupná aj naďalej,“ vysvetľuje šéfka obchodu Slovenskej pošty Melinda Burdanová.

Zavedenie multifunkčných zariadení uľahčuje prácu poštových doručovateľov, ktorým tak šetrí čas. Prostredníctvom aplikácii multifunkčné zariadenie integruje a nahrádza štyri osobitné zariadenia – „skener QR/čiarových kódov, ktorý slúžil na skenovanie zásielky, platobný terminál, bezpečnostný prvok na oznamovanie mimoriadnej udalosti a samotné zariadenie plní funkciu mobilného telefónu,“ informuje pošta.

Systém je otvorený a umožňuje do budúcnosti zaviesť aj nové aplikácie a funkcionality, ktoré reflektujú požiadavky trhu aj samotného doručovateľa.

Ide o mobilný telefón, ktorý okrem už zmienených funkcií, umožňuje aj online platby. To zároveň zníži objem práce doručovateľov, ktorí musia pri sebe nosiť hotovosť. Nové multifunkčné zariadenie uľahčuje administratívu a zjednoduší načítanie, resp. skenovanie väčších zásielok. Samotní doručovatelia pozitívne privítali túto novinku.

„Aplikácia im ponúka prehľadné prostredie, v ktorom sa vedia rýchlejšie orientovať a je intuitívna. Zásielky vyúčtujú priamo počas pochôdzky, čo šetrí čas. Systém urýchľuje vyúčtovanie jednotlivých zásielok a znižuje riziko pochybenia,“ priblížila Burdanová.

Komplexná služba klientom ponúka nielen novú možnosť platby, ale skráti aj samotný čas vybavenia zásielky. Navyše sa komfort zvyšuje aj vďaka ďalšej veľmi žiadanej službe, a tou je podanie zásielok priamo u doručovateľa z pohodlia domova.

Zavedenie takýchto zariadení sa realizuje v niekoľkých etapách. Prvá z nich aktuálne prebieha a umožní používať tieto zariadenia až tisícke poštových doručovateľov. Záujmom pošty je do konca roka zaviesť do prevádzky až 2,5-tisíc multifunkčných zariadení, čo predstavuje viac než 60 % pokrytie doručovateľskej siete. Zvyšných doručovateľov vybavia modernými zariadeniami už v priebehu roka 2025.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie