Minulý mesiac sme sa dozvedeli o problémoch s palivom na niektorých čerpacích staniciach spoločnosti Slovnaft. Krátko po odhalení závažného technického problému sa rafinéria rozhodla vyradiť toto palivo z predaja.
Problém je v tom, že pred jeho vyradením už viacerí motoristi stihli natankovať a niektorí z nich sa teraz začínajú sťažovať na poruchy vo svojich vozidlách, uvádza denník Auto SME.
V našom predchádzajúcom článku, ktorý si môžete prečítať tu, sme vás informovali, že problémovým palivom bol skvapalnený ropný plyn (LPG). Anton Molnár, riaditeľ komunikácie spoločnosti Slovnaft, objasnil, že na niektorých výdajných stojanoch sa objavil technický problém. Ihneď po jeho zistení začala spoločnosť kontrolovať kvalitu paliva na všetkých potenciálne dotknutých čerpacích staniciach, pričom k procesu sa pripojili aj certifikované laboratória.
Na dotknutých čerpacích staniciach boli výdajné stojany s LPG okamžite odstavené. Molnár uviedol, že problém sa týkal len menšieho počtu staníc, prevažne na východnom Slovensku. Riešením situácie je odčerpanie nevyhovujúceho paliva a jeho nahradenie novým, kvalitným palivom, ktoré spĺňa normy. Tento proces môže trvať niekoľko dní až týždňov.
V skratke:
- Slovnaft mal problémové palivo v ponuke.
- Išlo o skvapalnený ropný plyn (LPG).
- Počet zákazníkov s problémami po tankovaní rastie.
Spoločnosť Slovnaft uviedla, že zákazníci, ktorí majú obavy alebo otázky ohľadom problémového LPG, môžu kontaktovať zákaznícky servis telefonicky na čísle 0850 111 811 alebo prostredníctvom e-mailu na adrese sluzbyzakaznikom@slovnaft.sk.
Reakcie motoristov sa nedali dlho čakať. Ján Martoňák, jeden z motoristov, ktorý natankoval chybný LPG, uviedol, že čaká na servisný zásah, ktorý bude trvať viac ako mesiac. Dodal, že servisy sú momentálne preťažené a čoraz viac áut je v prevádzke nefunkčných kvôli „mastnote zo Slovnaftu“. Konkrétne jazdí na modeli Ford Fiesta. Vysvetlil, že mal úplne nový LPG systém, ktorý mu bol inštalovaný pred necelými dvoma mesiacmi, vrátane nového filtra. Kvôli chybnému palivu bude musieť systém meniť znova, opraviť reduktor a nádrž.
Ivan Foltín, technik montáže plynových zariadení z Prešova, hovorí, že problém s nekvalitným LPG zaznamenáva približne od 13. augusta. Počet zákazníkov, ktorí sa obrátili na jeho služby po natankovaní nekvalitného LPG, presiahol 30, pričom stále prichádzajú noví. Priznal, že aj on natankoval problémové palivo do svojho firemného auta a teraz ho čaká čistenie celého LPG systému. Molnár objasnil, že vada je spôsobená technickým problémom s viaczdrojovým zásobovaním, keďže rafinéria prechádzala generálnymi odstávkami. Zdôraznil, že problém sa týka iba LPG Slovnaft Eco+. O tom, od ktorého dodávateľa bol chybný plyn odobratý, sa nezmienil.
Foltín ďalej vysvetlil, že porucha sa prejavuje stratou výkonu vozidla, nepokojným chodom motora a zvýšenou spotrebou. Nakoniec sa systém LPG vypne a auto prechádza na benzínový pohon, čo dáva dojem, že auto nemá natankovaný plyn.
Slovnaft ponúka kompenzáciu: Spoločnosť sa ospravedlnila a ponúka odškodnenie. Poškodeným zákazníkom preplatí tankovanie problémového LPG aj náklady na opravy zaneseného systému. Je však potrebné predložiť doklad o vykonaných opravách. Molnár potvrdil, že počet aktuálnych reklamácií je v desiatkach, pričom rozsah poškodenia je individuálny. Najväčším problémom je zanesený filter, pričom náklady na opravu sa môžu pohybovať od 100 do 150 eur. Pri výmene celého systému LPG, ako je to napríklad u vozidiel značky Dacia, môžu byť náklady vyššie.
Dočasným riešením je odborné odsať problémové LPG z nádrže, čo by malo zabrániť ďalšiemu zanášaniu komponentov.
O nevhodných LPG na niektorých čerpacích staniciach Slovnaft sme vás už informovali. Zoznam nájdete v tomto článku.