„Čo je teda otázka, či sa to dozvedel včas. Ak sa zamestnávateľ dozvedel o tejto zmene všeobecných obchodných podmienok, tak mal informovať zamestnancov, keďže títo sú akousi treťou stranou v tomto vzťahu a v podstate priamo s nimi poskytovateľ nekomunikuje,“ upozorňuje nezávislá advokátka Barbora Roštárová.
Poškodení tvrdia, že stačilo poslať jeden hromadný mail alebo oznam cez mobilnú aplikáciu. To sa však nestalo. Obrátili sa tak ja na obchodnú inšpekciu, národnú banku či inšpektorát práce. Aj úrady dali od problému ruky preč – pomôcť vraj nevedia.
Podobne reagovalo aj Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR. „Ministerstvo práce nemá v gescii určovanie a vytváranie predpisov v rámci finančného alebo obchodné práva. Taktiež nemôžeme regulovať túto oblasť vydávania gastrokariet,“ uviedla hovorkyňa rezortu Natália Jachym Holubová.
Používateľov tak pravdepodobne čaká súd, zažalovať môžu aj spoločnosť, aj zamestnávateľov. „V tomto prípade má zamestnanec a zároveň užívateľ sťažené právo, pretože nie je spotrebiteľom. To znamená, že sa tu neuplatňujú nuansy spotrebiteľského práva, ktoré by svedčili viac v prospech toho užívateľa,“ pripomína Roštárová.