Slováci majú jasných víťazov. TOTO sú najpopulárnejšie slovenské médiá (prieskum)

Reklama
Ilustračné foto. Zdroj: FREEPIK/Drazen Zigic

Poznáme rebríček najpreferovanejších slovenských médií. Výsledky, ktoré zverejnila spoločnosť Median SK, vychádzajú z odpovedí 4046 respondentov.

V druhom a treťom kvartáli 2024 sa medzi najobľúbenejšie slovenské médiá zaradili denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max, mesačník Doma v záhrade, Rádio Expres a televízia Markíza. Tieto výsledky vychádzajú z národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle, ktorý realizovala spoločnosť Median SK.

Zber dát prebehol od 1. apríla do 15. septembra 2024 na vzorke 4046 respondentov, pre TASR to uviedla zástupkyňa spoločnosti Linda Kleinertová.

V priebehu sledovaného obdobia dosiahla celková čítanosť celoštátnych denníkov hodnotu 22,8 % opýtaných podľa metodiky „čítal posledné vydanie“ a 43,6 % podľa metodiky „čítal v posledných 14 dňoch“. Najčítanejším denným médiom bol Nový Čas s 9,4 %, nasledovali denníky Šport a Pravda (po 5 %) a Plus jeden deň (4,8 %). Denník Sme mal čítanosť 4,6 %, Hospodárske noviny 3,4 % a Denník N 2,8 %.

Týždenníky si aspoň prelistovalo 26,9 % respondentov, pričom najčítanejším bol Plus 7 dní (6,1 %). Týždenník Život mal 4,2 %, Eurotelevízia 3,7 %, a Rytmus života 2,8 %. Nasledovali Nový čas pre ženy (2,7 %), Šarm a Chvíľka pre teba (po 2,5 %). Sieť RegionPRESS dosiahla 6,6 % a sieť Petit Press MY noviny 3,3 %.

Dvojtýždenníky mali čítanosť 11,5 % populácie vo veku 14 až 79 rokov. Najčítanejším bol TV Max (4,5 %), nasledovaný Relaxom (2,8 %), Tele plus (2 %), 100+1 (1,6 %), Žena a život (0,6 %) a Môj okamih šťastia (0,5 %). Sieť ECHO Dvojtýždenníky mala čítanosť 2,3 %.

Mesačníky mali čítanosť 38,9 %. Najviac čítaný bol časopis Doma v záhrade (5,7 %), nasledovali Záhradkár (5,1 %), Emma (4,7 %), Nový Čas krížovky a Futbal magazín (po 4,4 %) a Napínavé krížovky a Zdravie (po 4,3 %).

Rádiá počúvalo v parametri „počúval včera“ 52,5 % populácie. Rádio Expres malo počúvanosť 15,2 %, nasledované Rádiom Slovensko (12,2 %) a Fun rádiom (9,7 %). Rádio Európa 2 dosiahlo 9,2 %, Rádio Vlna 7,9 %, Rádio Melody 5,8 % a Rádio Regina 4,2 %.

V parametroch „počúval posledný týždeň“ mala celková počúvanosť rádií hodnotu 89 %. Opäť bolo na prvom mieste Rádio Expres (35 %), nasleduje Fun rádio (24,2 %) a Rádio Slovensko (23,6 %). Rádio Európa 2 malo počúvanosť 21,8 %, Rádio Vlna 18,7 % a Rádio Melody 13,8 %. Rádio Regina skončilo s 8,1 %.

Sledovanosť televízií dosiahla 74,3 %, čo znamená viac ako 3,2 milióna divákov. Najsledovanejšou televíziou bola TV Markíza (32,2 %), druhá TV Joj mala 24,7 % a tretia Jednotka 20,8 %.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie