Slováci majú jasných víťazov. Pozrite si hodnotenia najpopulárnejších slovenských médií (prieskum)

Reklama
Ilustračné foto. Zdroj: FREEPIK/Drazen Zigic

Denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max, mesačník Emma, Rádio Expres a televízia Markíza patrili vo štvrtom kvartáli 2023 a prvom kvartáli 2024 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle, ktorý realizuje spoločnosť Median SK. TASR ich poskytla zástupkyňa spoločnosti Linda Kleinertová.

Zber dát sa uskutočnil od 18. septembra do 17. decembra 2023 a od 8. januára do 31. marca 2024 na vzorke 4167 respondentov.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 23,7 percenta opýtaných – pri metodike „čítal posledné vydanie“. Za posledných 14 dní denníky čítalo 46,2 percenta respondentov. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 9,5 percenta. Nasledujú denníky Plus jeden deň (5,4 percenta), Šport a Pravda (obe 4,7 percenta). Denník Sme mal 4,6 percenta, Hospodárske noviny s 3,5 percenta a Denník N s 2,7 percenta.

Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 26,8 percenta opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (5,9 percenta). Týždenník Život mal 3,3 percenta čítanosti, Nový čas pre ženy 3,1 percenta, Eurotelevízia 2,8 percenta a Báječná žena 2,5 percenta. Čítanosť 2,2 percenta dosiahli týždenníky Rytmus života a Šarm. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) mala 5,5 percenta a sieť Petit Press MY noviny 2,9 percenta čítanosť.

Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 10,6 percenta populácie vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV Max (4,5 percenta). Nasleduje Relax s tromi percentami, Tele plus s dvoma percentami, 100+1 s 1,3 percenta a Žena a život s 1,1 percenta. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť 1,8 percenta.

Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 40,6 percenta. Najviac (5,3 percenta) mal časopis Emma. Nasledoval Doma v záhrade s päťpercentnou čítanosťou. Záhradkár mal 4,6 percenta, Muscle & fitness a Nový Čas Krížovky zase 4,3 percenta a Napínavé Krížovky 4,1 percenta čítanosť.

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala 52 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres s 15,9 percenta. Nasledujú Rádio Slovensko (13,5 percenta) a Fun rádio (desať percent). Rádio Európa 2 dosiahla 8,8 percenta, Rádio Vlna zase 7,4 percenta. Rádio Melody si zaplo 5,7 percenta a Rádio Regina 4,7 percenta respondentov.

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ predstavuje 89,5 percenta. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (36,7 percenta), nasledujú Rádio Slovensko (25,6 percenta) a Fun rádio (25,4 percenta). Rádio Európa 2 počúva aspoň raz za týždeň 20,3 percenta, Rádio Vlna 18,8 percenta a Rádio Melody 14,7 percenta. Na siedmej priečke skončilo Rádio Regina s 9,1 percenta.

Sledovanosť všetkých televízií podľa parametru „sledovali včera“ 73,3 percenta, čo predstavuje viac ako 3,2 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 32,5 percenta, druhá TV Joj zaznamenala 24,1 percenta a tretia verejnoprávna Jednotka dosiahla 22,4 percenta sledovanosť.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie