Rum značky Plantation bol označený za najviac trendy značku rumu, figuruje v trojici najpredávanejších rumov a obhájil aj miesto v rebríčku TOP 10 Voľby barmanov.
Priazeň publika
Značky spoločnosti Maison Ferrand, na čele s rumami značky Plantation, sú k dostaniu vo viac ako 120 krajinách sveta.
„Z výsledkov uplynulého roka aj z celosvetových úspechov, ktoré rumy Plantation žnú, môžeme predpovedať značke ďalšiu žiarivú budúcnosť. Našou ambíciou je, aby značka Planteray ďalej rástla a stala sa, rovnako ako v iných krajinách s vyspelou rumovou kultúrou, najvyhľadávanejšou prémiovou rumovou značkou,“ hovorí Jiří Rabel, spolumajiteľ spoločnosti Ultra Premium Brands.
„Od budúceho roka dôjde k postupnému nahradeniu všetkých produktov na Planteray. Treba však zdôrazniť, že bez ohľadu na meno na etikete zostáva obsah nezmenený,“ uzatvára spolumajiteľ distribútorskej spoločnosti Ultra Premium Brands (UPB).
Rasizmus v názvoch
Vražda Georgea Floyda v roku 2020 vyvolala medzinárodné protesty proti systémovému rasizmu, počas ktorých bolo pod priamym alebo nepriamym tlakom verejnosti zmenených mnoho mien a značiek, múzeí, vzdelávacích inštitúcií a verejných služieb súvisiacich s koloniálnymi alebo rasovými otázkami.
História rumu je silne spätá s otroctvom, pretože na jeho výrobe sa v počiatkoch podieľali z veľkej časti otroci, ktorí boli na Azory, Kanárske ostrovy a do Karibiku privezení cez Afriku.
Spoločnosť Maison Ferrand zámer premenovať svoju značku rumu Plantation Rum (Rum z plantáže), ktorý má rasistický podtext oznámila už v júni 2020.