Rovnaký produkt v menšom balení. TOTO je NOVODOBÝ TREND VYSOKEJ INFLÁCIE, ktorý ovplyvní obsah našich košíkov

Reklama
Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Jaroslav Novák, Dano Veselský

Niektoré obľúbené výrobky zmenšujú svoje balenia. Dôvodom je vyoská inflácia. Tento novodobý trend sa týka potravín, ale aj iných produktov. Výrobcovia si týmto spôsobom chcú udržať zákazníkov bez toho, aby museli zvýšiť ceny.

Ako informuje portál tvnoviny.sk, v posledných mesiacoch si mnohí spotrebitelia v obchodoch začínajú všímať, že sa ceny niektorých produktov nezmenili, no ich veľkosť sa zmenšila. Ide o fenomén výrobcov, ktorí sa snažia udržať ceny konkurencieschopné v období vysokej inflácie.

„Aký obal a akú gramáž bude mať produkt je výlučne na rozhodnutí výrobcu. Dôvodov na zmenšovanie balení je viacero. Jedným z hlavných je inflácia, ktorá spôsobuje, že výrobcovia sa snažia kompenzovať rastúce náklady,“ vysvetlil Martin Krajčovič, predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu.

Nejde však len o úsporu nákladov. Výrobcovia sa snažia tiež o udržanie zákazníkov pri svojom produkte, chcú tak zabrániť tomu, aby si hľadali lacnejšiu alternatívu.  

Zmeny v gramáži sa nefixujú len na potraviny. Nový trend zasahuje i nepotravinárske výrobky. „Ide však najmä o čerstvé potraviny, ktoré si ľudia pravidelne kupujú, ako napríklad mliečne výrobky, mäso, pečivo, alebo zelenina. Tieto produkty majú najväčší potenciál byť ovplyvnené zmenou veľkosti balení,“ dodal Krajčovič.

Dané zmeny sa týkajú aj produktov, ktoré majú svoje lacnejšie alterantívy. Výrobcovia sa teda rozhodli zmenšiť veľkosť balení, aby sa udržala cenová konkurencieschopnosť bez nutnosti zvyšovať cenu produktu, čo by mohlo zákazníkov skôr odradiť.

„Motiváciou na zmenšenie veľkosti nie je podvádzať zákazníka, ale udržať ho pri konkrétnom produkte. V tomto období sa jednoducho musíme prispôsobiť situácii na trhu,“ objasňuje Krajčovič. Cieľom má byť to, aby spotrebitelia nestratili dôveru v obľúbenú značku a naďalej si kupovali daný produkt, i keď je jeho veľkosť menšia.

Tento trend sa na pultoch objavuje čoraz častejšie. Ide pritom o kombináciu inflácie, rastúcich nákladov na výrobu a snahu výrobcov udržať konkurenciaschopnosť.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie