Národná diaľničná spoločnosť pridala nový bezpečnostný prvok na zaistenie vyššej ochrany dlhodobého pracoviska, teda miesta, kde sa opravuje diaľničná vozovka či vymieňa mostný záver dlhšie ako 24 hodín. Pracovníkov po novom ochraňuje pred nárazom a zranením séria betónových zvodidiel. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
Za posledné tri mesiace bol 7-krát zaznamenaný náraz vozidla do zabezpečovacieho auta Národnej diaľničnej spoločnosti alebo Diaľničnej patroly.
„Nahrádza sa tak pôvodná ochrana pracoviska krycím vozidlom so šípkou. Opatrením sa zabráni vniknutiu vozidla či kamiónu do priestoru práce na ceste, znížia sa náklady na prípadné opravy či nákup nových krycích vozidiel a pozitívny efekt bude badateľný aj pri amortizácii vozidiel Národnej diaľničnej spoločnosti,“ informovala NDS.
Diaľničiari pripomínajú, že pracovisko na diaľnici a rýchlostnej ceste, kde sa vymieňa asfaltový koberec alebo opravuje most, je zabezpečené desiatkami dopravnými značkami.
Tie upozorňujú vodičov na zníženú rýchlosť či preradenie do správneho jazdného pruhu. Pred pracovisko sa tiež umiestňujú výstražné smerovacie dosky či bezpečnostné prahy.
Opatrenia budú doplnené o betónové zvodidlá, ktoré budú umiestnené šikmo cez jazdný pruh, v ktorom sa údržba alebo oprava vykonáva. Informuje autobild.pluska.sk.
„Benefitom v kontexte ochrany našich zamestnancov je to, že betónové zvodidlo zabráni vniknutiu cudzieho vozidla do priestorov pracoviska a naše ťažké vozidlo či už s alebo bez vodiča tak nie je potrebné na pracovisku a môže vykonávať činnosť na inom mieste,“ vysvetlil prevádzkový riaditeľ NDS Rastislav Droppa. Ďalším bezpečnostným prvkom budú aj radary so zobrazením skutočnej jazdnej rýchlosti.
NDS v najbližších mesiacoch plánuje opravovať vozovky na malackej D2, trnavskej, považskej a liptovskej D1 či košickej rýchlostnej ceste R4. Na ôsmich mostoch plánujú vymieňať mostné závery a na štyroch mostoch budú upravovať zábradlie, opravovať odvodnenie či sanovať rímsy.