Očakávaný záujem o elektromobily v Európe zaostáva za očakávaniami, čo prináša problémy európskym automobilkám a vedie k rastúcej kríze v automobilovom priemysle. Táto situácia znepokojuje politikov nielen v menších krajinách, ale aj vo veľkých štátoch ako Nemecko a Francúzsko.
Ako píše portál topspeed.sk, Francúzsko už podniká kroky a požaduje od Bruselu zavedenie krízového plánu na záchranu európskeho automobilového sektora. Podľa portálu Ecomento sa Francúzi snažia konkurovať Číne, ktorá je známa cenovo dostupnými elektromobilmi, a čínske automobilky predstavujú čoraz väčšiu konkurenciu na európskom trhu.
Francúzsko navrhuje, aby sa dotácie na elektromobily zjednotili naprieč Európskou úniou, čím by podporili domácu výrobu, pracovné miesta a inovácie.
Francúzsky minister priemyslu Marco Ferracci navrhuje, aby sa zjednotili dotácie na elektromobily podľa francúzskeho modelu, ktorý poskytuje príspevky od 5- do 7-tisíc eur pri cene auta do 47-tisíc eur a váhe do 2,4 tony. Výška dotácie závisí od príjmu domácnosti, čo umožňuje rodinám s nižšími príjmami získať vyššiu podporu. Tento systém má však obmedzenia – dotácie nie sú dostupné pre elektromobily, ktorých výroba spôsobuje vysoké emisie CO2, čím sa sleduje ekologický prístup.
Čínske elektromobily zaťažené clami
Európska únia nedávno prijala opatrenia na ochranu svojho trhu pred lacnými čínskymi elektromobilmi zvýšením ciel na dovoz z Číny, pripomína Startitup. Po ročnom vyšetrovaní týkajúcom sa dotácií čínskych elektromobilov rozhodla Európska komisia o clách v rozsahu od 7,8 % pre Teslu po 35,3 % pre spoločnosť SAIC, ktoré sa pridávajú k existujúcim 10 % clám. Tieto nové sadzby, zamerané na ochranu európskeho automobilového priemyslu, nadobudnú účinnosť 31. októbra.