Supermarket nestihol kľúčové predvianočné obdobie. Biedronka narazila na komplikovaný proces s logistikou a administratívnymi úkonmi.
Smelé plány s expanziou reťazca na Slovensko narazili na problém. Diskontný obchod Biedronka, ktorý patrí pod portugalskú spoločnosť Jerónimo Martins, chcel koncom roka 2024 otvoriť prvé obchody. Uviedla to vtedy finančná riaditeľka firmy Jerónimo Martins, Ana Luisa Virginia.
Cezhraničné nákupy Slovákov
Reťazec, ktorý je u severných susedov najrozšírenejším reťazcom s vyše 3-tisíca predajňami, reagoval na pravidelné nákupy slovenských obyvateľov žijúcich pri poľských hraniciach, ktorí si prídu nakúpiť potraviny a tovary dennej spotreby za výrazne nižšie ceny. Z tohto dôvodu zvážil príchod do našej oblasti.
Okrem Portugalska a Poľska má Jerónimo Martins biznis aj v Kolumbii, kde prevádzkuje obchodnú sieť pod názvom ARA.
V auguste 2024 oznámila „Lienka“ otvorenie prvých piatich predajní, do ktorých aj lákala uchádzačov na rôzne pozície.
Konkrétne šlo o mestá Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica a Zvolen. K nim sa postupne pridala obec Miloslavov v blízkosti Bratislavy a momentálne je v prípravnej fáze otvorenie predajne v Liptovskom Mikuláši, kde pred pár dňami začala s hľadaním personálu.
Nestihol kľúčové obdobie
Supermarket mal za cieľ zabojovať o priazeň Slovákov, ktorí majú na výber zo známych veľkých reťazcov ako Lidl, Kaufland, Coop Jednota, Tesco či Billa. Pre túto chvíľu si konkurencia môže vydýchnuť, pretože poľských diskont nestihne otvoriť brány prvej predajne v deklarovanom termíne do konca roka, informujú Aktuality.
Supermarket nestihol kľúčové obdobie roka, ktorým sú Vianoce, kedy sa zvyšuje frekvencia nákupov potravín či iných výrobkov, a tým aj marže obchodníkov.
Biedronka narazila na komplikovaný proces s logistikou a administratívnymi úkonmi, čo zahŕňa prípravu priestorov na predaj či zazmluvnenie lokálnych dodávateľov výrobkov. Ďalšou prekážkou sú aj legislatívne požiadavky či včasné obsadenie personálu na pozície.
„S cieľom zabezpečiť všetky formality súvisiace s procesom otvorenia vrátane potrebných licencií a aby sme sa riadne pripravili na začiatok prevádzky, predpokladáme otvorenie prvých predajní v prvom štvrťroku 2025,“ stojí v stanovisku reťazca.
Lokálne produkty
Po rokoch tak ide o nového konkurenta, ktorý sa zameriava na vlastné značky či lokálne výrobky a keďže v Poľsku patrí k silným hráčom na trhu, môže sa pokúsiť o stlačenie cien nadol aj u nás. Či uvidíme cenové rozdiely na Slovensku, odhalí až otvorenie prevádzok a tiež, ako sa popasujú ostatné reťazce s výzvou. Biedronka avizuje nízke ceny a kvalitné tovary, ktoré sa tiež vyrábajú na Slovensku.
Ako dodávajú Aktuality, množstvo produktov bude dostupných pod vlastnou značkou, ktorú budú distribuovať rôzni výrobcovia. V prípade lokálnych produktov si reťazec zaregistroval ochranu značiek ako „Krajina mäsa“ v prípade mäsových výrobkov, „Sladká krajina“ pri sladkostiach, „Chutnégo!“ pre potraviny zdravej výživy, ale tiež „Mliečna dolina“ pre mliečne výrobky a mnohé ďalšie.