Hyundai Ioniq Hybrid (1. Gen.)
Ioniq bol predzvesťou technologického pokroku, ktorý dnes reprezentujú modely značky Ioniq 5, Ioniq 6 a očakávaný Ioniq 7. Tento model bol dostupný ako čisto elektrický, plug-in hybrid a plný hybrid, pričom jeho výroba skončila minulý rok. Dnes sa za najaktuálnejší a najdostupnejší považuje plný hybrid, zatiaľ čo plug-in hybrid a elektrická verzia už nie sú konkurencieschopné kvôli obmedzenému dojazdu na elektrinu.
Plný hybrid je tiež najlacnejší z týchto verzií. Liftback s veľmi nízkym koeficientom aerodynamického odporu 0,24 vyniká nielen nízkou spotrebou (v teste dosiahol 5,3 litra na 100 km), ale aj kvalitným spracovaním, pohodlnými sedadlami, vyváženým pohonom a pohodlným odpružením. Navyše ponúka bohatú výbavu vrátane bezdrôtového nabíjania, DAB rádia, navigácie s bezplatnými aktualizáciami, cúvacej kamery a ďalších funkcií.
Slabé stránky? Na Ioniq sa objavuje len málo sťažností, no častým problémom je vybitá batéria spaľovacieho motora. Aj keď spracovanie celkovo pôsobí kvalitne, niektoré časti vyrobené z tvrdého plastu sú náchylné na škrabance. Navyše, dvojspojková prevodovka niekedy nefunguje ideálne, pričom dochádza k trhaniu pri preraďovaní a problémom so zaradením režimov D a R.
Výroba: 2016 až 2022
Cena: od 15 000 eur
Systémový výkon: 141 koní
Spotreba v teste: 5,3 l benzínu na 100 km
KIA Niro Hybrid (1. Gen.)
Ak vám nevyhovuje dizajn Hyundai Ioniq Hybrid, alternatívou je KIA Niro Hybrid, ktorá ponúka technicky podobné riešenie v modernejšom SUV prevedení. Rovnako ako Ioniq, aj Niro kombinuje šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku s elektromotorom s výkonom 44 koní, napájaným z 1,6 kWh batérie. Okrem rozdielneho dizajnu existuje aj niekoľko ďalších odlišností, ako napríklad väčšia palivová nádrž.
S kapacitou 62 litrov má Niro o 17 litrov väčšiu nádrž než Ioniq Hybrid, čo umožňuje dojazd viac než 1 000 kilometrov, podobný ako pri naftových motoroch. Vyššia strecha navyše zabezpečuje viac miesta pre hlavy pasažierov na zadných sedadlách. Komfort pruženia je porovnateľný s Ioniqom, pričom pružiny a tlmiče fungujú veľmi dobre vďaka viacprvkovej zadnej náprave.
Slabé stránky? Rovnako ako pri Ioniqu, aj tu sa objavujú problémy s dvojspojkovou prevodovkou, keďže oba modely používajú podobný komponent. Majitelia Nira hlásia, že radenie môže byť po čase menej plynulé. Na druhej strane väčšina modelov KIA Niro má stále platnú 7-ročnú záruku, čo je výhodou.
Výroba: 2016 až 2022
Cena: od 16 500 eur
Systémový výkon: 141 koní
Spotreba v teste: 5,8 l benzínu na 100 km