Fyzické výhody, ktoré získavame cvičením, sú dobre známe. Okrem toho však pohyb výrazne pomáha aj kognitívnym procesom, akými sú sústredenie, učenie a zapamätávanie. Striedať sedenie v lavici s pravidelnou aktivitou teda preukázateľne pomáha žiakom zlepšovať aj školské výsledky.
Kým na Slovensku zostáva otázka zdravého životného štýlu našich školákov otvorená, iné krajiny sa s ňou vysporiadala po svojom.
Nudiť sa v triede je zakázané. V Taliansku
Taliani sa dlho považovali za najlenivejší národ Európy. V rozvrhu majú spomedzi ostatných európskych krajín najmenej hodín telesnej výchovy, mnohé deti ju prvýkrát zažijú až vo veku 11 rokov. Na druhej strane si však obyvatelia Apeninského polostrova poradili s nedostatkom pohybu po svojom.
Školy tu využívajú sieť dobrovoľníckych programov, vďaka ktorým žiadne dieťa nemusí medzi vyučovacími hodinami sedieť v lavici. Počas každej prestávky sú deti zapojené do animačného programu, či už im to umožní stredomorské počasie na školskom dvore, alebo v špeciálnych priestoroch vnútri školy. Nudiť sa v triede je zakázané.
Napriek tomu, že tretia hodina telesnej výchovy nie je z organizačných dôvodov vhodným riešením pre slovenské školy, existuje veľa iných možností, ako v deťoch pestovať kladný vzťah k pohybu. Našťastie máme už aj na Slovensku školy, v ktorých k tejto problematike pristupujú kreatívne a deti k cvičeniu pozitívne motivujú.